České dráhy podepsaly s konsorciem Siemens Mobility-Škoda Transporation rámcovou smlouvu na dodávku 180 supermoderních expresních vozů

13.04.2021 9:15 | Zprávy

Češi se mohou těšit na cestování supermoderními osobními vozy. Pro své dálkové vnitrostátní a mezinárodní linky si je u konsorcia Siemens Mobility-Škoda Transportation bude objednávat národní dopravce České dráhy.

České dráhy podepsaly s konsorciem Siemens Mobility-Škoda Transporation rámcovou smlouvu na dodávku 180 supermoderních expresních vozů
Foto: Škoda Transportation
Popisek: Škoda Transportation

Uzavřená rámcová smlouva umožňuje odebrat celkem 182 vozů a jeho hodnota dosahuje téměř 12,5 miliardy korun. Konsorcium dodá pro České dráhy až 180 vozů tvořících 20 devítivozových souprav s kapacitou 555 míst k sezení a nejvyšší provozní rychlostí až 230 km/h. Dva vozy si pořizuje Správa železnic. Supermoderní komfortní vozy by měly sloužit v příštích letech na linkách z Prahy přes Ústí nad Labem do Hamburku či přes Brno do Budapešti a Vídně.

„Vážíme si faktu, že se budeme podílet na významném projektu, který přinese zásadní růst kvality cestování na české i mezinárodní železnici. Ekologická doprava, kterou železnice bezesporu je, získává v Evropě stále více důležitosti a využívání nových moderních vozidel zásadně zvyšuje atraktivitu železnice a přispívá k jejímu růstu na trhu dopravy. Zároveň také napomáhá s naplněním závazků postupného snižování emisí v dopravě. Věřím, že parametry nových vozů s rychlostí až 230 km/h a komfortní přepravou vhodnou pro pracovní cesty i rodinné výlety, přivedou na středoevropské železnice další nové cestující,“ sděluje Petr Brzezina, předseda představenstva skupiny Škoda Transportation.

„V České republice je v plánu zvýšení rychlosti na konvenčních tratích na 200 km/h a výstavba vysokorychlostních tratí. To v budoucnu umožní provoz vlaků vyšší než dnes maximálně povolenou rychlostí 160 km/h. I proto musíme pokračovat v plánovaných investicích do nových vlaků, kterými naplníme požadavky na standardy vozidel provozovaných na konvenční i vysokorychlostní síti ve střední Evropě. Upevníme si tak dlouhodobá strategická partnerství v rámci mezinárodní přepravy a posílíme svou pozici v dálkové dopravě,“ vysvětluje předseda představenstva a generální ředitel ČD Ivan Bednárik a dodává: „Soupravy budou vybavené nejmodernějšími prvky na současném evropském trhu a nabídnou cestujícím nejvyšší komfort. Počítáme s nimi na mezistátních dálkových linkách Praha – Ústí nad Labem – Berlín – Hamburk, Praha – Brno – Budapešť a Praha – Brno – Vídeň – Graz – Villach. Už v prvních letech provozu vlaky využijí svou maximální rychlost právě v úseku mezi Berlínem a Hamburkem.

Uzavřená rámcová smlouva umožňuje odebrat celkem 182 vozů, pro osobní přepravu ČD je určeno 180 vozů, dva vozy si pořizuje Správa železnic pro účely testování tratí. Nové soupravy budou schválené pro provoz v České republice i okolních evropských státech. Nabídnou vysoký komfort cestujícím i řadu inovativních prvků. „Jsme velice rádi, že je do této zakázky rovněž zapojen český železniční průmysl. Na této zakázce se naše společnost bude podílet dodávkami vybraných komponentů a zejména pak kompletní montáží, statickými zkouškami a zprovozněním vozů. Výroba bude probíhat v našich výrobních prostorách v ostravské Škodě Vagonce. Navazujeme tak na spolupráci na obdobném projektu dodávky 50 ks osobních vozů pro ČD, který v Ostravě realizujeme v současné době,“ říká Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva Škody Transportation.

„Jsme rádi, že se ČD při rozšiřování a modernizaci svých dopravních služeb opět spoléhá na naši úspěšnou platformu Viaggio,“ říká Gerhard Greiter, generální ředitel regionu Severovýchodní Evropa ve společnosti Siemens Mobility a dodává: „Tyto nové vozy ponesou značku našeho českého vývojového oddělení. Poskytují pohodlí, klidné podmínky pro cestování i při vysokých rychlostech a bezbariérový přístup. Naše nejmodernější expresní železniční vozy přispějí ke zvýšení atraktivity udržitelné železniční dopravy v České republice.“

Nové osobní vozy v datech:

  • moderní netrakční vratné devítivozové jednotky s řídícím vozem
  • čelní řídicí vůz 1. třídy, vložený vůz 1. třídy, vložený vůz s restauračním oddílem 2. třídy, vložený víceúčelový vůz 2. třídy (dětské kino, místa pro osoby na vozíku apod.), 4 vložené vozy 2. třídy, koncový vůz 2. třídy (oddíl pro přepravu jízdních kol)
  • 99 sedadel v 1. vozové třídě, 456 sedadel ve 2. vozové třídě
  • restaurační oddíl s 18 místy k sezení a možností zakoupení teplých nebo studených pokrmů i dalšího občerstvení během cesty
  • velkoprostorový klimatizovaný interiér
  • tlakotěsnost celé soupravy (důležitá především při jízdách vyššími rychlostmi) chránící cestující před tlakovými rázy a tím i zaléháním v uších při průjezdu tunely nebo míjení vlakových souprav, a zároveň napomáhající vytvořit tichý a dlouhodobě čistý interiér
  • mezi oddíly a nástupními prostory automatické posuvné dveře ovládané fotobuňkou
  • nástupní dveře ovládané tlačítky a systém selektivního odblokování nástupních dveří, který umožňuje centrální uzavření a zablokování dveří proti otevření ještě před rozjezdem vlaku a jejich odblokování po zastavení vlaku pouze na straně k nástupišti
  • ergonomická polohovatelná sedadla v 1. třídě v uspořádání 2+1 s koženým potahem a ve 2. třídě v uspořádání 2+2 s textilním potahem
  • sklopné stolky u míst za sebou a pevné stoly mezi sedadly v uspořádání sedel proti sobě
  • bezdrátové nabíječky mobilních telefonů v 1. třídě
  • zásuvky 230 V a USB konektory pro napájení přenosné elektroniky cestujících
  • inovativní technologie oken umožňující snazší průchod signálu mobilních telefonů do soupravy se zachováním tepelně-izolačních vlastností skel, v oknech vysouvací rolety proti slunci
  • bezdrátová datová síť Wi-Fi pro internetové připojení včetně zábavního a informačního palubního portálu
  • elektronický audiovizuální informační systém s LCD monitory a elektronický rezervační systém
  • bezbariérová úprava pro cestování osob na vozíku zahrnující 3 místa pro vozíky, bezbariérové WC, elektrické zdvihací plošiny pro nástup/výstup osob na vozíku a zásuvky pro dobíjení akumulátorových baterií elektrických vozíků
  • dětské kino, sklopný pult pro přebalování kojenců, místa pro uložení kočárků, místa pro uložení 12 jízdních kol (včetně zásuvek po nabíjení elektrických kol) a objemných zavazadel
  • schválení pro provoz v České republice i okolních evropských státech (Německo, Polsko, Rakousko, Slovensko a Maďarsko).

Škoda Transportation
Mezi výrobky Škody Transportation patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy, ale i řídící a pohonné systémy pro dopravní systémy. Škoda Transportation má několik dceřiných společností v České republice například společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka nebo Pars nova. Další firmy jsou ale i v Německu, Finsku, Maďarsku a Rusku. Ve svých společnostech v České republice zaměstnává téměř pět tisíc lidí. Jen díky vysokým investicím do výzkumu a vývoje může Škoda Transportation přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahraničních trzích. Do výzkumu a vývoje investovala společnost za poslední 3 roky přes 3 miliardy korun. Více ZDE, ZDE a ZDE

Skupina PPF
Škoda Transportation je součástí skupiny PPF. Skupina PPF investuje do řady odvětví, od finančních služeb přes telekomunikace, biotechnologie, nemovitosti až po strojírenství. Svůj růst staví na rozvíjení tradičních i nových odvětví, budování moderní infrastruktury, digitální ekonomiky a propojeni´ českého talentu a schopnosti´ s globálními prˇi´lezˇitostmi. PPF působí v Evropě, Asii a Severní Americe. Skupina vlastní aktiva ve výši 44 miliard eur a zaměstnává celosvětově 98 000 lidí (k 30. 6. 2020). Daně z příjmu hradí společnosti ze skupiny PPF v každé z 25 zemí, kde podnikají a tvoří zisk. Více ZDE, ZDE a ZDE

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Datové schránky jsou u občanů stále oblíbenější, už si jich zřídili přes milion

19:15 Úřad vlády: Datové schránky jsou u občanů stále oblíbenější, už si jich zřídili přes milion

Zájem o využívání datových schránek neustále narůstá. Nedávno byla zřízena již miliontá datová schrá…