Český rozhlas se důrazně ohrazuje proti lživým útokům serveru Forum 24, který se snaží zcela neoprávněně nařknout Český rozhlas, že údajně „potlačuje svobodu slova“. Zároveň odmítáme nepravdivé informace a manipulace s fakty, na kterých je celý tento článek založen.
Český rozhlas nic z reklamního sdělení Forum 24 nemohl zakázat ani vyškrtnout, protože se nejednalo o reklamní sdělení, ale o tzv. sponzorský vzkaz, tedy oznámení o sponzorování pořadu nebo programu. A je zarážející, že novináři z Forum 24 neznají základní právní předpisy, které se vztahují k obchodním sdělením a které platí pro všechna média, nejen pro Český rozhlas. Jak bylo Českým rozhlasem panu Pavlu Šafrovi vícekrát vysvětlováno, a zřejmě bezvýsledně, reklama a sponzorování jsou zcela odlišné nástroje komerční komunikace s odlišnými cíli a řídí se odlišnými zákonnými pravidly - zejména je na rozdíl od reklamního spotu za sponzorský vzkaz plně zodpovědný vysílatel.
Ze strany Českého rozhlasu při komunikaci s mediální agenturou, jejímž klientem je Forum 24, nešlo o žádný zákaz reklamního sdělení nebo dokonce zákaz odvysílání reklamy, ale pouze o diskusi nad textací oznámení o sponzorování programu. (Subjekt Forum 24 zpočátku sice poptával u Českého rozhlasu klasickou reklamu, ale nakonec zvolil sponzoring programu, což je zcela jiný typ komerčního sdělení.)

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva