Český telekomunikační úřad: Monitorovací zpráva 12/2020

24.12.2020 15:06 | Zprávy

V prosincové monitorovací zprávě přinášíme informaci o přípravě srovnávacího nástroje cen a kvality služeb elektronických komunikací, jehož realizaci po ČTÚ požaduje § 66a zákona o elektronických komunikacích.

Český telekomunikační úřad: Monitorovací zpráva 12/2020
Foto: ČTÚ
Popisek: ČTÚ

Dalšími tématy jsou zdražení vybraných služeb pro smluvní zákazníky České pošty v novém roce a praxe ČTÚ při rozhodování sporů týkajících se přenesení čísla k jinému operátorovi během zúčtovacího období. Informujeme také o aktualizaci všeobecného oprávnění k provozování uživatelských terminálů a o technologii Wi-Fi volání, které může být alternativou pro případ, kdy se uživatel ocitne mimo dosah signálu mobilní sítě.

ČTÚ ve spolupráci s dodavatelem připravuje spuštění srovnávacího nástroje cen a kvality služeb elektronických komunikací, který má za cíl zvýšit transparentnost a porovnatelnost služeb pro spotřebitele. Zároveň se srovnávacím nástrojem připravuje ČTÚ i vyhlášku, jejímž cílem je stanovit rozsah, formu a způsob předávání informací ze strany operátorů pro účely provozování srovnávače. Záměrem ČTÚ je zpřístupnit první část srovnávání pro nabídky mobilních služeb od února 2021.

Po veřejné konzultaci, kterou ČTÚ zahájil v listopadu, Rada ČTÚ rozhodla o vydání všeobecného oprávnění VO-R/1/12.2020-12 k provozování uživatelských terminálů rádiových sítí elektronických komunikací. Důvodem aktualizace je zejména potřeba upravit parametry kmitočtového pásma 3400–3800 MHz (článek 3 všeobecného oprávnění) a uvést je do souladu s podmínkami příslušné části plánu využití rádiového spektra, aby po provedené aukci v tomto pásmu bylo možno v budovaných sítích provozovat uživatelské terminály, a dále upravit parametry kmitočtového pásma 24-27 GHz (článek 3 všeobecného oprávnění), kde se v budoucnu rovněž předpokládá využití sítěmi 5G.

Nejste-li v dosahu signálu mobilní sítě a potřebujete-li si s někým zavolat, může pro vás připadat v úvahu ještě hlasové volání přes síť Wi-Fi. Službu, umožňující takováto volání, dnes v ČR nabízí již všichni tři síťoví mobilní operátoři právě jako alternativu pro případ, kdy se uživatel nenachází v dosahu jejich sítě. Tím se volání přes Wi-Fi (Voice over Wi-Fi, zkratkou VoWi-Fi) liší od služby volání přes LTE (Voice over LTE, zkratkou VoLTE), se kterou se často plete: tato druhá služba využívá pro přenos hlasu LTE síť operátora – a pro její využití se tak uživatel musí nacházet v dosahu této sítě.

Prosincová monitorovací zpráva je k dispozici na webových stránkách ČTÚ ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomio Okamura byl položen dotaz

Pozice ministra vnitra

Dobrý den pane Okamuro, Zajímalo by mě, kdybyste hypoteticky byl na pozici ministra vnitra, pod kterého také spadá Česká pošta, na co byste se zaměřil? Bylo by to na kvalitu této služby? Podle mě jde Česká pošta do pr... Nejen že za Rakušana došlo ke zhoršení dostupnosti a snížení počtu poboček, ale...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Nové lávky v turistických oblastech severních Čech

19:28 Lesy ČR: Nové lávky v turistických oblastech severních Čech

Lávku s nosnou ocelovou konstrukcí a dubovým zábradlím instalovaly za 311 tisíc korun Lesy České rep…