Císařská silnice je minulostí, mezi Ostravou a Opavou se bude jezdit po moderní, rychlé komunikaci

12.10.2015 22:04 | Zprávy

Motoristé, cestující mezi Ostravou a Opavou, se po mnoha letech volání po kvalitní a rychlé spojnici mezi těmito městy konečně dočkali.

Císařská silnice je minulostí, mezi Ostravou a Opavou se bude jezdit po moderní, rychlé komunikaci
Foto: kr-moravskoslezsky.cz
Popisek: Moravskoslezský kraj

Od zítřka (13. 10.) budou moci v tomto úseku jezdit po nové silnici. Do provozu bude totiž slavnostně uvedena stavba s názvem Silnice I/11, Mokré Lazce - hranice okresu Opava, Ostrava. Změny čekají i cestující veřejnou linkovou dopravou.

Jde o bezmála desetikilometrovou novostavbu moderní čtyřpruhové, směrově rozdělené silnice I. třídy, výhradně s mimoúrovňovými křižovatkami. Nová komunikace zrychlí pozemní dopravu mezi Ostravou a Opavou téměř o pět minut a kapacitní a bezpečnostní deficity staré silnice se stanou minulostí.

„Hlavní dopravní spojení severozápadní části kraje s krajským městem Ostravou, napojení ze severozápadu na dálnici D1 a rychlostní silnice dosud procházelo Hrabyní a Velkou Polomí. Denně více než 15 tisíc vozidel a 2 tisíce kamionů tak musely absolvovat cestu přes legendární Hrabyňský a Josefovský kopec po téměř původní císařské silnici z Opavy do Těšína. Když stavbu nové komunikace bezmála na dva roky pozastavil tehdejší ministr dopravy za Věci veřejné Vít Bárta, protestovali proti jeho rozhodnutí starostové i obyvatelé obcí, kterým hustý provoz ztrpčoval život,“ vzpomíná hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák.

Upozornil, že obnovit výstavbu tolik potřebné silnice by se nepodařilo, nebýt aktivit Moravskoslezského kraje, poslanců a senátorů z Moravskoslezského kraje, starostů obcí či Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57.

Výstavbu očekávané komunikace provázely kromě obstrukcí vrcholných politiků také majetkové spory. „Snažilo se je řešit Ředitelství silnic a dálnic ČR. K potřebě zajistit občanům kraje dlouho očekávanou dopravní cestu přistoupilo vstřícně i zastupitelstvo Moravskoslezského kraje. Díky rozhodnutí krajských zastupitelů jsme mohli i my sami vykoupit část pozemků a odstranit poslední překážky dokončení díla. Kraj na výkupy přispěl dvěma miliony korun,“ dodal náměstek moravskoslezského hejtmana pro dopravu Daniel Havlík.

Stavbou silnice I/11 byly dotčeny i silnice III. třídy, které umožňovaly příjezd ke staveništi. Proto musely být na základě požadavků Moravskoslezského kraje opraveny. „Nový kabát“ tak mají vybrané úseky silnic III/4651 v Horní Lhotě, III/46613 Plesná – Velká Polom, III/46610 Velká Polom – Háj ve Slezsku, III/4666 v průtahu Hrabyní a III/4667 pro napojení Smolkova.

Moravskoslezský kraj samostatnými akcemi z prostředků Regionálního operačního programu Moravskoslezsko zajistil také modernizaci silnice II/465 Horní Lhota - Zátiší za 15,9 milionu korun. V současnosti ještě opravuje silnici III4666 Hrabyně - Háj ve Slezsku za 13,1 milionu korun.

V souvislosti se zprovozněním nové silnice dojde i k úpravám tras spojů veřejné linkové dopravy. Změní se trasy i jízdní řády příměstských autobusových linek, vznikne také nová zastávka. Tato dopravní situace bude trvat zhruba tři roky, než se postaví mimoúrovňová křižovatka v blízkosti hypermarketu Globus v Ostravě. Pak se příměstské linky vrátí na svou původní trasu. Změna se dotkne i provozu dálkových linek.

Podrobné informace o změnách veřejné linkové dopravu zájemci najdou na webových stránkách Moravskoslezského kraje v sekci Doprava: http://verejna-sprava.kr-moravskoslezsky.cz/cz/doprava/zmena-v-dopravni-obsluze-velke-polomi-a-hrabyne-57620/

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Josef Bazala byl položen dotaz

Bečva

Dobrý den, rozumíte rozhodnutí soudu? Mně rozsudek hlava nebere. Přeci není normální, že soud řekne, ano stal se trestný čin, ale viníka nepotrestá. Jestli to je možné, není třeba změnit zákon?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP získal pravomocné povolení na elektrifikaci autobusové linky 176

19:15 DPP získal pravomocné povolení na elektrifikaci autobusové linky 176

Elektrifikace autobusové linky č. 176 Karlovo náměstí – Stadion Strahov a její proměna na trolejbuso…