Agentura CzechInvest dlouhodobě podporuje startupy pomocí čtyř programů. Tři z nich jsou přímo zaměřeny na podporu startupů v zahraničí – CzechAccelerator, CzechMatch a CzechDemo. Čtvrtý program CzechStarter se specializuje na přípravu startupů pro expanzi do zahraničí, ta ale probíhá na domácí půdě.
Právě zahraniční programy CzechInvestu zaznamenaly největší restrikce v rámci koronavirových opatření. Jakmile se situace stabilizovala, zahájil CzechInvest přípravu na expanzi podpořených startupů. Jednou z největších komplikací v rámci zahraničních cest byla podmínka, týkající se zejména Spojených států, strávit před pobytem dva týdny mimo schengenský prostor. To negativně ovlivnilo hlavně krátkodobé pobyty.
„V rámci programu CzechAcclerator se tyto komplikace podařilo vyřešit a do zahraničí jsme vyslali šest společností. Pět z nich zamířilo do Spojených států - Groundcom.space a Vos.health ty aktuálně pobývají v San Francisku, společnosti Fitify, Cognitic a Nuevo Solution působí v New Yorku. Zástupci společnosti Stavario pak vycestovali do Londýna,“ říká ředitelka Odboru startupů CzechInvestu Beáta V?r?sová.
Startup Stavario, který usnadňuje práci stavebním firmám pomocí digitalizace procesů, zahájil svůj pobyt v Londýně už v září. Cílem pobytu je snaha zakladatelů o otevření místních poboček a získání referenční zakázky. S touto expanzí úzce souvisí i hledání zahraničního investora.
Společnosti Groundcom.space, která se zabývá sdílením antén pro získávání dat z vesmíru, a Vos.healh, která vytváří aplikaci zabývající se duševním zdravím, zahájily svůj tříměsíční pobyt v San Francisku v měsíci září. Na zahajovacím eventu se potkaly s mentory, investory, s Annou Hight, vedoucí zahraničního zastoupení CzechInvestu v San Francisku nebo dalšími zástupci lokální byznys komunity. V průběhu pobytu chtějí obě firmy pracovat na strategii pro expanzi na americkém trhu.
V americkém New Yorku jsou nyní tři společnosti akcelerované programem CzechInvestu. Fitify – se svou online fitness aplikací. Její zástupci vycestovali s mnoha ambiciózními cíli, od vybudování pozice na americkém trhu, založení zahraniční entity, včetně zaměření na marketing, až po snahu o zlepšení osobních prezentační dovedností. Společnost Cognitic, poskytující komplexní softwarové řešení pro organizaci rozvážek pod názvem GoDeliver, se zaměřuje na úpravu produktu pro místní trh nebo nastavení prodejních procesů a strategie. Rádi by získali napojení na trh třeba v podobě lokálního partnera. Jako poslední vycestovali do USA zástupci startupu Nuevo Solution, kteří od programu očekávají především založení pobočky a překonání s tím spojených legislativních výzev a nastavení procesů. Spoléhají se na osobní kontakty, a proto mají v plánu zúčastnit se mnoha networkingových akcí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva