Série „Dnů“ odstartovala 1. března v Petrohradu, kde se představila Jižní Morava.Téma Moravy nebylo zvoleno náhodně, neboť v tomto roce oslaví Jihomoravský kraj s Leningradskou oblastí patnáctiletou spolupráci. Vedoucí delegace Jihomoravského kraje a člen zastupitelstva Jihomoravského kraje Ing. Antonín Tesařík hodnotí akci jako velice úspěšnou a doplňuje: „Dojde k navázání spolupráce muzea Carskoe Selo s Lednicko-valtickým areálem v oblasti vzájemné výměny expozic. Ruské publikum osloví nepochybně i festival Janáčkovo Brno 2018. Rozvine se také spolupráce v oblasti sportu a ve školství prostřednictvím výměnných stáží studentů ruských univerzit. Děti zase hodláme pozvat na některý z letních táborů.“
Ve spolupráci s generálním konzulátem, zastoupením agentury CzechTourism, ČSA, zastupitelstvím Jihomoravského kraje a vedením festivalu Janáček Brno se Morava představila více než 30 zástupcům touroperátorů a médií. Prezentace, kterou připravila v souladu s aktuálním marketingovým tématem oslav 100. výročí vzniku republiky ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism Alena Kudílková, představila partnerům vzorové itineráře a zajímavé kulturní události, které se v rámci oslav v moravském regionu chystají. Český den vyvrcholil koncertem hudby Leoše Janáčka pod záštitou generálního konzula Karla Künla.
V předvečer mezinárodního veletrhu cestovního ruchu MITT /12. března /se „Český den“ přesunul do Moskvy. V sérii prezentací se partnerům z řad cestovních kanceláří a novinářů představily Karlovarský a Ústecký kraj se svými turistickými atraktivitami, stejně jako Letiště V. Havla v Praze. Prezentací se účastnilo celkem 35 zástupců ruských cestovních kanceláří a médií a deset českých firem z oblasti cestovního ruchu. Český den probíhal v reprezentačních prostorách Velvyslanectví ČR v Moskvě za spolupráce zahraničního zastoupení CzechTourism, ČSA, Českých center a velvyslanectví. Slavnostní společenský večer pro ruské obchodní partnery probíhal pod záštitou CDA a.i. pana Kroužka, který v úvodní řeči vyzdvihl znatelné oživení cestovního ruchu do ČR a to, že zájem o cesty do Česka odráží i znatelný nárůst v počtu vydaných víz, což meziročně představuje navýšení téměř o 40 %. V tomto směru uvítal aktivitu zahraničního zastoupení CzechTourism a zástupců regionů, kteří se aktivně snaží o propagaci českých a moravských turistických atraktivit na ruském trhu.
V první polovině března navázala na „Český den“ série prezentací v Samaře, Rostově na Donu, Kazani a Ufě, které pro své B2B partnery připravilo zahraniční zastoupení CzechTourism v Moskvě ve spolupráci s ČSA. „Spolupráce s regionálními partnery je pro nás stěžejní,“ říká ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism v Moskvě paní Alena Kudílková a dodává: „Z ohlasu regionálních partnerů doslova cítíme hlad po informacích. Mnozí zkušení pracovníci místních cestovních kanceláří nemají možnost se účastnit pravidelných poznávacích cest po Česku, a tak naše tematicky zpracované vzorové itineráře velice vítají. Zvýšený zájem o cesty do Česka odrážejí i statistiky. V roce 2017 přijelo do ČR o 35,3 % ruských návštěvníků více než v roce předchozím. Navíc u nás ruští turisté tráví téměř 6 dnů a to je již pádný důvod k vytvoření nových atraktivních nabídek, které české regiony rozhodně umějí připravit.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva