Projekt eTurista sníží administrativní zátěž podnikatelům v cestovním ruchu, přinese data o turistech v České republice v reálném čase a usnadní výběr místních poplatků. GDS zas vytvoří internetové tržiště zážitků a služeb pro potenciální zákazníky, které usnadní turistům plánování, rezervaci a například i koupi vstupenek.
„Projekt eTurista bude financován z Národního plánu obnovy, kde je na jeho realizaci alokováno třicet miliónů korun. Funkční systém s napojením na ubytovatele by měl být dokončen do konce roku 2024. Čeká nás intenzivní debata napříč dotčenými resorty, s podnikateli a v neposlední řadě se samotnými obcemi. Věřím, že projekt bude prospěšný pro všechny zapojené aktéry,“ řekl David Koppitz, náměstek pro řízení sekce regionálního rozvoje a cestovního ruchu na MMR ČR.
V rámci projektu eTurista dojde k vytvoření legislativního prostředí a systému pro registraci hostů ubytovacích zařízení, který bude v reálném čase generovat informace o počtech a složení domácích i zahraničních turistů, a zároveň bude sloužit i jako rozhraní pro platbu místních poplatků z pobytu a odesílání povinných hlášení cizinecké policii.
„V současné době podnikatelé v cestovním ruchu nevidí, kolik se vybere a kam směřují příjmy z místních poplatků v obci, ve které podnikají. Současně mnoho obcí místní poplatky kvůli administrativní zátěži vůbec nevybírá. Jedním z cílů projektu eTurista je poskytnout obcím jednoduchý nástroj pro jejich výběr,“ řekl Jan Herget ředitel CzechTourism a doplnil: „Přál bych si, aby projekt eTurista pomohl městům zbohatnout z cestovního ruchu a současně, aby obce část takto získaných financí věnovala zpět na podporu místních podnikatelů.“
K projektu GDS plánuje CzechTourism využít zavedený portál Kudyznudy.cz, který nyní využívá asi sedmdesát tisíc podnikatelů. Systém GDS nejen zjednoduší cestu zákazníka k zážitku, ale zviditelním nabídky i menších a středních podnikatelů, pomůže odhalit i méně známá a dosud neobjevená místa, což povede k rovnoměrnějšímu rozložení turistů po celé České republice.
„V Česku jsou v cestovním ruchu deseti tisíce podnikatelských subjektů, ale jen ti největší dokážou svoji nabídku digitalizovat a dostat jí na zahraniční trh. Projekt GDS by měl pomoci i těm nejmenším, aby svoji on-line nabídkou mohli oslovit nejen domácí, ale i zahraniční návštěvníky,“ říká Jan Herget a pokračuje: „Předpokládáme, že vytvoření GDS bude financováno z Národního plánu obnovy a celkové náklady nepřekročí dvacet miliónů korun. Spuštění systému plánujeme na rok 2024.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva