„Přes čtyřicet procent Čechů nezačalo před vypuknutím pandemie letní dovolenou vůbec plánovat. Ti představují příležitost pro naplnění volných kapacit v regionech a na ně bude po uvolnění vládních opatření omezujících volný pohyb zaměřena naše marketingová kampaň na propagaci cestovního ruchu v Česku,“ uvedl Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism.
Pětina populace České republiky kvůli aktuální situaci s koronavirem letošní letní dovolenou zrušila nebo přestala plánovat úplně, osm procent lidí odložilo dovolenou na jiný termín a devatenáct procent ji prozatím nechalo zarezervovanou v původním termínu.
„Naše země je krásná, kvalita služeb roste a věřím, že Češi využijí letošní léto k tomu, aby začali znovu objevovat Česko a jeho příležitosti. Chceme lidi motivovat, aby jakmile to půjde, začali opět cestovat v rámci ČR, a podpořili tím domácí ekonomiku. Pracujeme na programu, jehož smyslem je restartování celého odvětví cestovního ruchu a poskytnout lidem benefit ve formě poukázek na dovolenou u nás „doma“,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.
Domácí dovolenou či výlet plánují více mladí ve věku 18–26 let (72 %) a vysokoškolsky vzdělaní lidé (76 %). Rozhodně přesvědčeni o tom, že na tuzemskou dovolenou vyrazí jsou pak častěji lidé z Prahy (36 %). Na domácí dovolenou či výlet nepojedou častěji lidé ve věku 54–65 let. Ti také častěji uvádí, že nebudou mít vzhledem k současné situaci na dovolenou dostatek financí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva