Tuzemskou metropoli považují za Víkendovou destinaci roku 2023 v kategorii Good Value for Money Destination. Výsledky zazněly na největším skandinávském B2B veletrhu Travel News Market. Koncem loňského roku se uskutečnil ve švédském Stockholmu.
Projekt Destinace roku mapuje trendy v turismu, cestovatelské nálady a také chování Švédů při cestování. Na ročníku 2023 spolupracovala největší švédská B2B média, Travel News a společnost Nordic Bench.
„Ze švédského ocenění Prahy jako Víkendové destinace roku 2023 máme velkou radost. A věříme, že i to pomůže s návratem zahraničních turistů do Česka. Loni v listopadu totiž platilo, že cestovní ruch stále táhli rezidenti, zahraničních turistů chybělo cca 170 tisíc (ZDE). Na zlepšení je tak třeba intenzivně pracovně a restart turismu také finančně podpořit, jako to dělají jinde ve světě,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Během covidových let se počet turistů ze Švédska ve srovnání s rokem 2019 snížil až o 80 %, výrazně se však zvýšil regionální rozptyl. Od ledna do listopadu 2022 jsme ze Švédska do Česka zaznamenali víc než 72 000 příjezdů. Znamenalo to sice meziroční nárůst o 318 %, nicméně stále jsme se ještě nevrátili na čísla před pandemií.“
„Jsme rádi, že se díky postupné kultivaci a změně image města, na které usilovně pracujeme, Praha dostává na první příčky v oblíbenosti mezi cestovateli, a že tomu není jinak ani u turistů ze Švédska,“ doplňuje předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro.
Kromě Prahy (ZDE) měli Švédové loni největší zájem o Jihomoravský (ZDE), Ústecký (ZDE) a Středočeský kraj (ZDE). “Ve Švédsku dlouhodobě k nejoblíbenějším víkendovým destinacím patří právě naše Praha. Loni jsme proto připravili aktivity, abychom nejen hlavní město přestavili jako atraktivní destinaci. Jedno z nosných komunikačních témat přitom byla gastronomie,“ říká ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism pro Skandinávii a Finsko Lucie Vallin, která ocenění Víkendová destinace roku 2023 pro Prahu převzala. Lucie Vallin dodává: „Letos chceme navázat například image kampaní „Fly and Drive“. Za hlavní cíl bude mít prodej cenových tarifů a propagaci Česka jako bezpečné destinace se skvělou dostupností.“
Skandinávský Travel News Market, kde Česko získalo výše uvedení ocenění, se konal 10. listopadu 2022 ve Stockholmu. Na veletrhu se prezentovalo víc než 120 vystavovatelů z různých zemí světa a navštívilo ho víc než 1 000 profesionálů na cestovní ruch z celé Skandinávie. I letos pro tamní trh kromě dříve zmiňované kampaně CzechTourism chystá řadu akcí a aktivit. Od účasti na veletrzích Ferie for Alle či Golfmessut přes MICE fam trip, speciální gastro event či on-line kampaň zaměřenou na self-drive dovolenou nebo udržitelný cestovní ruch včetně cestování vlakem.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva