Jedná se o první akci pod záštitou Design Centra CzechTrade, jehož posláním je propagovat český průmyslový design v zahraničí a poskytovat tuzemským firmám zvýhodněné služby designérů z Adresáře designérů CzechTrade. Hlavním cílem účasti na veletrhu je podpora inovací, konkurenceschopnosti a exportu českých firem. Za návrhem expozice stojí designérka Iva Bastlová.
S/ALON BUDAPEST je prestižní přehlídka designu, která je cílená na profesionální návrháře, blogery, novináře a zájemce o luxusní výrobky. Firmy a designéři společně zaplňují jeden velký prostor svými „malými“ interiéry, kde prezentují to nejlepší ze své produkce. Jednotlivé expozice pak představují imaginární prostory pro bydlení, od čistě vizuální kompozice po velkolepé verze realit. Pod záštitou Design Centra CzechTrade se akce účastní 12 českých firem od bytových doplňků, přes šperky až po automobily.
„Agentura CzechTrade je speciálním hostem letošního ročníku, a to také díky obnovenému Design Centru, které se stalo národní platformou státní podpory designu a garantem pro oblast designu. Posláním Design Centra CzechTrade je mimo jiného propagace českého designu a jeho internacionalizace, proto přináší S/ALON BUDAPEST jedinečnou příležitost zviditelnit významné české designéry a inovativní firmy v zahraničí,“ říká Zuzana Sedmerová, vedoucí manažerka projektu Design pro konkurenceschopnost v agentuře CzechTrade.
Expozice CzechTrade na prestižním veletrhu S/ALON BUDAPEST nese název DREAM INTERIOR. Autorkou je Iva Bastlová, která navrhla a vytvořila koncept založený na zážicích. Expozice má za úkol především zaujmout a prezentovat vysokou úroveň českých značek prostřednictvím výrobců a designérů, jejichž produkty zde budou představeny. V neposlední řadě má zanechat v návštěvnících stopu, myšlenku, energii a pozitivní náboj.
„Celá expozice je koncipovaná tak, aby se návštěvníci mohli zasnít a projít fantasy prostorem, který je přenese do jiné reality. Prohlídku mohou začít v modré garáži, odkud se vydají fialovou chodbou plnou světel do červené pracovny, a nakonec zakotví v jemně růžové jídelně. Expozice bude zářit barvami, ale nepůjde jen o barvy samotné, ale také o jejich významy, symboliku a popírání mýtů. Ve druhé rovině půjde o propojení ženského a mužského světa, jejich rozdíly, průniky a deziluze. Modrá totiž není jen barvou mužů, stejně jako růžová barvou žen,“ vysvětluje designérka Iva Bastlová.
Realizaci přímo na místě zajišťovala ředitelka zahraniční kanceláře CzechTrade Maďarsko, Dóra Egressy, která zároveň zajišťuje i celkovou akvizici a představuje vystavující potenciálním obchodním partnerům. „Věříme, že výstava pomůže vystavujícím firmám otevřít dveře, jak na místní trh, tak i do celého světa. Portfolio vystavujících firem je opravdu široké. Od světelných řešení jako aromalampy, interiérová svítidla či designové LED žárovky, přes akustické produkty až po japonské rolety či šperky,“ říká Dóra Egressy.
Přehled vystavujících společností a jejich produktů:
- 27ASCENT se svou řemeslně zpracovanou aromalampu AITHÉR
- LUCIS s interiérovými svítidly inspirovanými přírodou
- MAYER CZ s balanční stoličkou Ercolino a balanční klekačka Rokko
- TESLA LIGHTING povyšuje obyčejné LED žárovky na designový doplněk
- Hanuš Lamr ve svých šperkařských kolekcích propojuje stříbro, zlato i drahé kameny
- Pucolano s originálními designovými prvky z pohledového betonu
- SilentLab vytváří celou škálu akustických produktů nejen odhlučněné mobilní kanceláře
- Lightway prosvětluje temné prostory osvěžujícím a přirozeném světlem tak, kde okna nestačí
- Artiseme Global navrhuje ten nejlepší design pro každodenní potřebu
- Terezie Lexová s designem produktu, interiéru, scénografie i drobné architektury
- ISOTRA přiveze japonské rolety od tradičního českého výrobce jsou skvělou alternativou k vertikálním žaluziím
- Kubák, tkalcovna Strmilov s designovým bytovým textilem jako jsou přikrývky, přehozy, ubrusy, prostírky a další
CzechTrade je agentura na podporu obchodu a již více než 20 let je partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade poskytují služby v 57 zemích na pěti kontinentech. Více ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva