„Naše zahraniční kanceláře za toto období zpracovaly celkem 609 individuálních služeb pro 391 českých klientů. Jedná se celkem o více než dvojnásobek objemu služeb oproti stejnému období roku 2020. Růst zaznamenalo především Německo, o které projevilo zájem 103 společností,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.
Zahraniční obchod se drží v dobré kondici, a to i přes probíhající pandemii. Vývoz za první dva měsíce roku 2021 meziročně vzrostl o 1,1 % a pokračuje tak trend z konce roku 2020. Pozitivní vývoj byl ale také tlačen skokovým poklesem v druhém čtvrtletí 2020 a „doháněním“ realizovaných dodávek. Agentura CzechTrade registruje největší zájem o export do zemí Evropské unie, především těch sousedních, tedy Německa, Rakouska nebo Polska.
Česko zvyšuje vývoz high-tech produktů a technologií
„Je zřejmé, že v krizových dobách je pozornost českých exportérů soustředěna zejména na blízké trhy. Kromě zemí sousedících s Českou republikou byl největší zájem o služby ve Skandinávii, Velké Británii a zemích Beneluxu. Z mimoevropských destinací byla největší poptávka například o USA, Turecko nebo Ázerbájdžán. Výrazný růst registrujeme především ve vývozu IT technologií, ať už se jedná o chytrá řešení nebo vývoj aplikací s akcentem na e-commerce. Tento předmět podnikání, co do poptávky z české strany, postupně dotahuje dosud dominující strojírenství.“ konstatuje Radomil Doležal.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva