DAKO-CZ rozjíždí v Lounech výrobu vagónů. Do konce roku chce nabrat dalších sto dělníků

19.09.2019 10:52 | Zprávy

Společnost DAKO-CZ si v červenci pronajala areál lounské vagónky HMS a po nezbytném vyklizení prostor v něm postupně obnovuje výrobu železničních vagónů.

DAKO-CZ rozjíždí v Lounech výrobu vagónů. Do konce roku chce nabrat dalších sto dělníků
Foto: dako-cz.cz
Popisek: DAKO-CZ

Nejprve se zaměstnanci po vyklizení a úklidu areálu začali od srpna věnovat opravám vagónů, o měsíc později byla zahájena výroba nových vagónů. Do konce roku jich odštěpný závod DAKO-CZ v Lounech plánuje vyrobit sto, vzhledem k zakázkové naplněnosti plánuje do konce roku získat stejný počet zaměstnanců do výroby.

„Obnovení výroby jede podle plánu. Areál je již uklizený a z velké části i vyklizený. Materiál a výrobky společnosti Legios Loco, která měla areál pronajatý před naším příchodem, byly uskladněny do jedné haly,“ říká Vojtěch Vágner, ředitel odštěpného závodu DAKO-CZ v Lounech, a doplňuje: „Rozjezd výroby byl náročný, ale díky obětavosti zaměstnanců se nám podařilo dodržet všechny závazky, které jsme našim odběratelům garantovali.“

Během srpna dělníci dokončili opravy téměř čtyřiceti vagónů, které firma předala zákazníkům. Na opravách aktuálně pracuje téměř sedmdesát lidí a jejich počet neustále roste. Poptávka po opravách, revizích a modernizacích vagónů je vysoká. Podle probíhajících obchodních jednání se v této oblasti jeví i výhled do dalšího období.

„Začátkem září jsme zahájili výrobu podvozků a nyní startujeme výrobu kontejnerových vozů. Na rozdíl od oprav, které realizujeme většinou pro české zákazníky, směřuje novovýroba z devadesáti procent do zahraničí. Do konce roku máme plán mít vyrobeno a rozpracováno více než sto vozů, a to pro zákazníky z Německa, Francie, Itálie a Švýcarska,“ uvádí Vojtěch Vágner.

Protože je DAKO-CZ v areálu HMS v pronájmu, platí insolvenční správkyni měsíčně sjednanou částku. Kromě toho hradí náklady na ostrahu objektu a nejvyšší položku tvoří mzdy zaměstnanců. Ti ve výrobě jsou zaměstnanci HMS a smlouvy mají uzavřené s insolvenční správkyní HMS, přímo pro DAKO-CZ pracují pouze někteří technickohospodářští pracovníci.

„Aktuálně máme přes 400 kmenových zaměstnanců a 50 agenturních. Poptávky jak u oprav vagónů, tak v novovýrobě mnohonásobně převyšují naše schopnosti vyrobit tolik vozů, takže o práci pro lidi strach nemáme. Jinak řečeno: práce by byla, teď ještě mít lidi, kteří ji odvedou. Z toho důvodu musíme do konce roku nabrat minimálně 100 lidí do výroby. Ty pokryjeme jak z agentur, tak posílením počtu kmenových zaměstnanců,“ doplňuje ředitel závodu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomio Okamura byl položen dotaz

Ukrajinci

Myslíte, že se vůbec někdy Ukrajinci, co sem za poslední dva roky přišli na Ukrajinu vrátí? I kdyby skončila válka, já mám dojem, že tu už zůstanou na trvalo. Zabýváte se v SPD nějak tím, co by se stalo, kdyby tu zůstali?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Národní knihovna: Literární večer o životě za mřížemi od Gulagu k dnešku

22:31 Národní knihovna: Literární večer o životě za mřížemi od Gulagu k dnešku

Host: spisovatelka a dokumentaristka Kamila Hladká.