Pozitivní provozní výsledky a potřeba pokračovat ve sledování důležitých parametrů přinesly rozhodnutí o prodloužení zkušebního provozu až do konce srpna 2017.
Zkušební provoz elektrobusu byl v DPP zahájen 1. září 2015. Vůz k 31. 8. 2016 pokořil hranici 70 000 kilometrů, drtivou většinu absolvoval v každodenním provozu s cestujícími. Tím DPP naplnil a dokonce překročil cíl dosažení ročního proběhu kilometrů srovnatelného s průměrným naftovým autobusem. Druhým cílem bylo zcela bezemisní řešení provozu včetně využití elektrického topení a klimatizace. Životaschopnost této preferované výbavy byla dostatečně prověřena nejen v letním, ale zejména zimním období.
„Pozitivní výsledky prvního roku provozu považuji vzhledem k budoucnosti za velmi dobrou zprávu. Stále více se totiž ukazuje, že by právě elektrobusy mohly být tím správným řešením veřejné dopravy zejména v lokalitách, které trpí nadměrnou dopravní zátěží a znečištěním ovzduší, jako je třeba Spořilov,“ uvedl náměstek pražské primátorky pro dopravu, sport a volný čas Petr Dolínek (ČSSD).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva