Do konce letošního roku Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), konsorcium operátorů (O2 Czech Republic, T-Mobile Czech Republic, Vodafone Czech Republic) a společnost CETIN plánují nainstalovat síť LTE do dalších 11 stanic metra. V srpnu by to kromě Dejvické měly být také stanice Karlovo náměstí a Můstek na lince B. V září se rozšíření signálu LTE dočkají cestující z oblasti pražského Jižního města na nejvytíženější lince C, konkrétně stanice Chodov, Opatov a Háje. V průběhu posledního čtvrtletí letošního roku by síť LTE měly dostat také Národní třída, Náměstí Republiky, Náměstí Míru a další dvě stanice v Praze 3 nebo Praze 5 v závislosti na zahájení prací na připravované modernizaci stanice metra Jiřího z Poděbrad. Do konce letošního roku by tak měla vysokorychlostní síť LTE fungovat v metru v celém širším centru Prahy. Na příští rok zůstane DPP, konsorciu operátorů a společnosti CETIN pokrýt 22 stanic a přilehlých tunelů pražského metra.
Wifi v metru končí, nahradí ji vysokorychlostní síť LTE
V návaznosti na rozšiřování pokrytí stanic metra a přilehlých tunelů vysokorychlostní sítí LTE se DPP rozhodl ukončit pilotní provoz vlastní wifi. „Naše strategie v oblasti pokrývání metra signálem je jednoznačná – chceme ve spolupráci s operátory rozšiřovat do celé sítě pražského metra nejmodernější technologie, což je v tuto chvíli vysokorychlostní síť LTE, v budoucnu pak i 5G. Nechceme podporovat dvoukolejnost a zbytečně vynakládat další prostředky na budování a provozování paralelního systému, který nikdy nemůže poskytnout takovou rychlost, kvalitu a stabilitu signálu jako síť LTE,“ uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dodal: „Náklady DPP na vybudování vlastní sítě wifi ve stanicích metra, bez pokrytí tunelů, by se pohybovaly ve stovkách milionů korun, další desítky milionů ročně by nás stál provoz a údržba celého systému. Tyto prostředky jsme ušetřili, když jsme se rozhodli pokrýt metro sítí LTE. O její instalaci, provoz a údržbu se stará konsorcium operátorů a společnost CETIN.“ Pro představu, pokrytí úseku mezi dvěma stanicemi metra sítí LTE stojí v průměru 10 milionů Kč v závislosti na jeho délce.
Wifi signál byl dostupný v osmi stanicích metra: na lince A na Muzeu, na lince B na Florenci, Náměstí Republiky a Smíchovském nádraží a na lince C na Florenci, Hlavním nádraží, Muzeu a na Pražského povstání. Všechny tyto stanice, vyjma Náměstí Republiky, jsou v současnosti již plně pokryty signálem vysokorychlostní sítě LTE včetně přilehlých tunelů, kam wifi síť nedosahovala. Na Náměstí Republiky bude LTE síť k dispozici na podzim letošního roku.
Aktuální stav pokrytí stanic a přilehlých tunelů pražského metra vysokorychlostní sítí LTE:
Linka A
- úsek Nemocnice Motol – Muzeum (10 stanic)
Linka B
- úsek Smíchovské nádraží – Anděl (2 stanice)
- úsek Florenc – Českomoravská (5 stanic)
Linka C
- úsek Nádraží Holešovice – Roztyly (12 stanic)
Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. (DPP), je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 141 autobusových linek, 1 trolejbusovou linku, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2020 DPP vlastnil 1 144 autobusů, 850 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. DPP v loňském roce přepravil 1,17 miliardy cestujících a ujel více než 182 mil. vozokilometrů. Podnik měl k 1. 1. 2020 celkem 11 006 zaměstnanců v evidenčním stavu, z toho 4 303 řidičů MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva