Mazací tramvaj (s evidenčním číslem 5572), pro kterou se vžil termín „mazačka“, projíždí ulicemi Prahy od ledna loňského roku a aplikací maziva se stará o snížení hluku a menší opotřebení kolejnic a kol. Denně najede v průměru přes 200 kilometrů. Od čtvrtka 12. května 2016 bude mazací tramvaj v prostoru Opravny tramvají Hostivař procházet předepsanou cyklickou prohlídkou po ujetých zhruba 120 tisících kilometrů. Předpokládaná délka odstávky vozu je 6 až 8 týdnů. Přesnou dobu odstavení určí až technici po provedení diagnostiky i technického stavu tramvaje v dílnách.
„Tímto projektem se nám podařilo skloubit příjemné s užitečným. Pražané si mazavku oblíbili a ta je dnes dobrým příkladem propojení cíle zvyšovat kvalitu cestování po Praze a pohodlí jejích obyvatel s kreativním využitím starších vozů ve prospěch úspor nákladů na provoz. Po provedení pravidelné údržby se mazavka opět vrátí do ulic, aby dál plnila svou osvědčenou úlohu,“ uvedl Jan Šurovský, technický ředitel DPP.
„Mazačka“ je již nevratně spjata s moderními technologiemi. Tramvaj je vybavená GPS a wifi připojením. Pokud je na konečné, mohou se cestující čekající na běžnou tramvaj, jejím prostřednictvím připojit k internetu. Pohyb mazací tramvaje lze navíc sledovat online, a to díky živým přenosům, které DPP spustil ve spolupráci s pořadem Slow TV na portálu Playtvak.cz a společnostmi Netrex a Data Rail Czech Republic a. s. Online přenos lze zhlédnout ZDE.
„Velice mě těší, že si mazačka získala takovou popularitu. Na internetu živý přenos jízdy Prahou právě z mazačky viděly téměř dva miliony diváků. Pro DPP je to pozitivní signál, že obdobné projekty mají smysl. Proto se budeme snažit přinést cestujícím a fanouškům dopravy i další zajímavosti z provozu,“ uvedl Jiří Štábl, vedoucí odboru Marketing a komunikace DPP.
„Mazačka“ má svůj vlastní profil na Facebooku, jenž přirozeně a bez reklamy čítá dodnes již přes 10 tisíc fanoušků, kteří si s oblibou pořizují s tramvají „selfie“ fotky. Získala si přirozeně publicitu v médiích i zájem široké veřejnosti a stala se tak rychle symbolem tramvajové dopravy v hlavním městě. V současné době DPP mj. nabízí v prodeji ve svých Infocentrech oficiální reklamní předmět s tematikou mazačky (trička s potiskem).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva