Porota, které předsedá Arjan Dingste, ředitel a hlavní architekt renomovaného amsterdamského ateliéru UNStudio z nich vybrala pět finalistů: polské studio DWAA, londýnské Grimshaw Architects, české ov architekti společně s Olgoj Chorchoj, světoznámé norské studio Snøhetta resp. jejich rakouský ateliér a další londýnskou kancelář William Matthews Associates.
Úkolem finalistů je zpracovat a předložit architektonický návrh všech tří stanic a pěti podpěr plánované lanovkyPodbaba –Troja–Bohnice Podbaba – Troja – Bohnice, která do budoucna nahradí chybějící spojení obou břehů Vltavy v Trojské kotlině, než dojde k výstavbě nového mostu a návazných dopravních spojení. DPP a organizátor soutěže, CCEA MOBA studio, v uplynulých dnech pro finalisty připravili workshop, na kterém do detailů představili zadání soutěže včetně technických parametrů a následně obhlídky lokalit, kudy lanovka povede, a kde budou umístěny její stanice. Z předložených návrhů porota vybere tři nejlepší, přičemž s autory prvního z nich DPP uzavře smlouvu o spolupráci v oblasti architektonického řešení stavby při přípravě projektové dokumentace. DPP jednotlivé návrhy i jejich autory představí veřejnosti v průběhu letošního srpna. Vítěz získá odměnu 1,8 milionu korun, autor návrhu, který se umístí na druhém místě, získá odměnu 1,2 milionu korun, třetí v pořadí 800 tisíc korun, návrhy na čtvrtém a pátém místě pak po 350 tisících korunách.
Do mezinárodní jednokolové architektonické soutěže se přihlásilo celkem 23 ateliérů z ČR, Dánska, Německa, Norska, Polska, Rakouska, Slovenska, Spojeného království nebo Španělska. „Příjemně mě potěšil velký zájem renomovaných mezinárodních architektonických studií o účast v soutěži na novou lanovku, kterou plánujeme s DPP vybudovat mezi Podbabou, Trojou a Bohnicemi. Kvalita zaslaných profesních přístupů k řešení lanové dráhy i portfolia zájemců byly na velmi vysoké úrovni. Po jejich podrobném prostudování a diskusi jsme vybrali 5 týmů, které kritéria soutěže s ohledem na zadání a specifika splňovaly nejlépe. Těším se na návrhy architektů, na kterých nyní pracují. Pevně věřím, že esteticky zapadnou do oblasti Trojské kotliny, ale současně přinesou do této části Prahy zajímavý architektonický a designérský přístup a obyvatelům či návštěvníkům Prahy 6, 7 a 8 rychlý způsob přepravy přes Vltavu,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy, předseda dozorčí rady DPP a člen poroty architektonické soutěže na lanovku Podbaba –Troja–Bohnice.
Porotě předsedá Arjan Dingste, ředitel a hlavní architekt renomovaného ateliéru UNStudio založeného v Amsterdamu. Místopředsedou poroty je Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch. Spolu s nimi zasedli v odborné části poroty:
designérka Christiane Bausback, výkonná ředitelka společnosti N + P Design, architekt a designér Patrik Kotas, přední český architekt specializující se na dopravní stavby a design dopravních prostředků, vyučuje na Fakultě architektury a Fakultě dopravní ČVUT
designérka Henrieta Nezpěváková, senior designérka studia Divan, která od roku 2012 vyučuje na Fakultě architektury ČVUT a přední český statik Ivan Němec.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva