Polorobotický, počítačem řízený stroj umí ohýbat všechny v současnosti používané kolejnice, včetně těch s vysokou tvrdostí a širokou stojinou, rovnat jejich výškové i stranové deformity, a jako jeden z mála také torzní zkroucení. Oproti doposud používané technologii je až o 25 % efektivnější, což umožní zvýšit objem zakázek i tržeb společnosti.
Předností nového ohýbacího stroje je, že dokáže vyvinout 2x větší tlak než dosavadní technologie, čímž spolehlivě zajistí optimální ohýbání kolejnic dle požadavků zákazníků a do budoucna umožní výrobu kolejových oblouků z nových materiálů s větší tvrdostí a pevností jako např. Hardox či Dillidur nebo profilů se zvýšeným průřezem. Celý proces výroby je řízen počítačem v polorobotickém režimu a průběžně kontrolován laserovým měřením. Lze si v něm navolit až stovku parametrů a kroků, podle kterých pak stroj vyrobí požadovanou kolejnici přesně na míru a současně opraví výškové, stranové i torzní deformity.
„S trochou nadsázky to lze přirovnat k palubnímu počítači letadla, do kterého zadáte všechny požadované parametry k letu, odstartujete, necháte řídit autopilota a kontrolujete, jestli vše běží, jak má. Ušetříme tím velké množství nejtěžší manuální práce,“ srovnává Pavel Šertler, technický ředitel Pražské strojírny, a. s. technologický pokrok nového stroje s dosavadními postupy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva