DPP: Tramvaj K2 DPP je téměř hotová. Čeká ji cesta do hlavního města

10.11.2022 17:05 | Tisková zpráva

Dopravní podnik města Brna dokončuje práce na renovaci tramvaje K2 Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP). Po 14 měsících se vozu vrátila původní podoba a taky dostal nové evidenční číslo. V průběhu prosince se vydá do hlavního města.

DPP: Tramvaj K2 DPP je téměř hotová. Čeká ji cesta do hlavního města
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Zaměstnanci ústředních dílen Dopravního podniku města Brna vrátili tramvaji K2 DPP původní podobu z roku 1977. Tramvaj dostala také nové evidenční číslo 7000. „Aktuálně již finišujeme s interiérem vozu a na zkušebně ověřujeme, zda všechna zařízení správně fungují. Ladí se poslední detaily, například seřízení světel či stěračů. Plánujeme, že v polovině listopadu vyjede vůz do ulic Brna, abychom ho mohli vyzkoušet i na kolejích,“ popsal Miloš Havránek, generální ředitel DPMB. 

Tím práce zaměstnanců DPMB na opravě pražského vozu zdaleka nekončí. Následovat totiž bude převoz do Prahy, kde si tramvaj převezme DPP a následně absolvuje další zkušební jízdy a technickobezpečnostní zkoušku. 

V pražském dopravním podniku rozšíří K2 sbírku retro vozidel. Navíc její uvedení do provozu s cestujícími bude v Praze premiérou. „Dvoučlánkové tramvaje K2 jezdily v Praze jen v rámci výrobních zkoušek v letech 1965–1966, a to v režimu bez cestujících. Nikdy jsme je neměli ve vozovém parku DPP. Dokoupili jsme ji kvůli kompletaci sbírky nejvýznamnějších zástupců tramvají Tatra, pod jejichž unikátním designem je podepsán výtvarník František Kardaus,“ uvedl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP–Povrch a dodal: „Po absolvování zkušebních jízd a instalaci odbavovacího a informačního systému bude naše první K2 připravena k nasazení do provozu. Bude jezdit jak na nostalgické lince č. 23, tak i na historické č. 42, s prvním vypravením počítáme v průběhu prvního čtvrtletí příštího roku.“

Od října 2021 zvládli zaměstnanci brněnského dopravního podniku celý vůz kompletně zrekonstruovat. „Na voze nikdy neproběhla žádná větší oprava. Nemilé překvapení na nás čekalo, když jsme celý vůz odstrojili. Karoserie totiž byla hodně zdeformovaná a museli jsme vyměnit velkou část nosných prvků,“ zhodnotil Havránek.
Proměnou k nepoznání prošel i interiér vozu a kabina řidiče, která sice odpovídá původnímu provedení, řidiči zde však najdou i moderní prvky, které jsou citlivě skryty, aby nenarušovaly původní vzhled vozu.

Historie tramvaje sahá do roku 1977, kdy byl vyrobena v závodě ČKD Tatra Praha. Odtud putoval vůz rovnou do Bratislavy jako zácvikové vozidlo pro řidiče. Tam sloužil až do roku 2009. Zajímavostí je, že do provozu s cestujícími nebyla nikdy zařazena. V loňském roce tramvaj tamní dopravce nabídl k prodeji. Zájem o koupi projevil DPP, který současně vypsal veřejnou soutěž na její opravu. Tu vyhrál právě DPMB.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jan Zahradil byl položen dotaz

Směřování ODS

Vážený pane Zahradil, až do této vlády jsem byl voličem ODS a tak jako i někteří kolegové, kteří mají podobný názor, se zamýšlím nad tím co vlastně ODS dnes je... Říká se že podle ovoce se pozná strom a mě jde mráz po zádech, co jsme to proboha zvolili. Vy jste taková "konservativní tvář" ODS, snad...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Student 5. ročníku ČVUT vyloučen po zásahu StB

7:33 Policie ČR: Student 5. ročníku ČVUT vyloučen po zásahu StB

Příslušníci StB se zaměřili na přednáškovou činnost studenta ČVUT pro signatáře Charty 77 a zařídili…