Zásadní změny čekají především v prostoru určeném pro cestující, do kterého bude zavedena klimatizace a také wifi připojení na internet s technologií LTE. Obojí již DPP ve vybraných vozech testoval a tyto úpravy byly cestujícími přijaty jednoznačně pozitivně. Stávající dřevěné sedačky ve vozidlech potom nahradí sedačky plastové s lepším bočním vedením. Chceme se vrátit k tradici sedaček z tramvají T3, jak tvarově tak i materiálově, tyto sedačky se osvědčily a my je přinášíme v novém designu.
Výrazně upravena bude barevnost tramvají, horní pás vozu bude bílý (oproti stávajícímu tmavému provedení), bílá barva místo šedé bude použita i pod okny. Střední díl čela vozu bude žlutooranžový a celé čelo dostane nový design – pro rychlejší a levnější opravitelnost po nehodách dojde ke snížení počtu plastových dílů.
„DPP stojí především o neustálé vylepšování komfortu přepravy a služeb pro naše cestující. Představované novinky prošly důkladným testováním a dostalo se nám na ně pozitivních reakcí. První takto upravené vozy v pražském provozu představíme v průběhu letošního května,“ řekl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.
Na úpravách tramvají 15T modelové řady 2015 pro DPP spolupracoval jejich výrobce Škoda Transportation s architektem Patrikem Kotasem. Kromě změn ve vzhledu a komfortu pro cestující ale nová řada tramvají 15T zaznamená i některé technické změny. Velkou úpravou projde mechanická brzda, jejíž třmen bude opatřen magnetem, který zafixuje brzdové desky tak, aby nedocházelo k nežádoucímu hluku při přejezdech přes kolejová křížení a jiné nerovnosti. Do kabiny řidiče pak bude vyvedena zásuvka 230V pro potřeby servisu a jednodušší úklid vozů.
„Jsem rád, že jsme s Dopravním podnikem dospěli k dohodě, jejímž výsledkem je i tento redesign tramvaje ForCity. Její nová podoba reflektuje nejen připomínky zaměstnanců Dopravního podniku, ale i samotných cestujících. Věřím, že všechny změny ve vysoké míře přispějí ke zvýšení komfortu uživatelů MHD v Praze,“ řekl Tomáš Ignačák, generální ředitel Škoda Transportation.
Zpočátku bude pražskými ulicemi jezdit 125 takto upravených vozů. DPP potom plánuje v rámci modernizace provozu každoročně nakoupit dalších 32 vozů.
Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 148 autobusových linek, dále 22 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2015 bylo ve vlastnictví společnosti 1 194 autobusů, 922 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 163 000 000 kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2015 celkem 10 799 zaměstnanců, z toho 4 191 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na http://www.dpp.cz.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva