DPP: Tramvaje 15T ForCity změní svůj design a budou pohodlnější pro cestující

29.01.2015 19:59 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) představí nový design tramvají 15T ForCity. Změny se projeví nejenom na venkovním vzhledu vozu, ale i v dílčích úpravách interiéru. Tramvajový vůz 15T také dozná několika technických změn, které vylepší kvalitu cestování a komfort přepravy.

DPP: Tramvaje 15T ForCity změní svůj design a budou pohodlnější pro cestující
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

Zásadní změny čekají především v prostoru určeném pro cestující, do kterého bude zavedena klimatizace a také wifi připojení na internet s technologií LTE. Obojí již DPP ve vybraných vozech testoval a tyto úpravy byly cestujícími přijaty jednoznačně pozitivně. Stávající dřevěné sedačky ve vozidlech potom nahradí sedačky plastové s lepším bočním vedením. Chceme se vrátit k tradici sedaček z tramvají T3, jak tvarově tak i materiálově, tyto sedačky se osvědčily a my je přinášíme v novém designu.

Výrazně upravena bude barevnost tramvají, horní pás vozu bude bílý (oproti stávajícímu tmavému provedení), bílá barva místo šedé bude použita i pod okny. Střední díl čela vozu bude žlutooranžový a celé čelo dostane nový design – pro rychlejší a levnější opravitelnost po nehodách dojde ke snížení počtu plastových dílů.

„DPP stojí především o neustálé vylepšování komfortu přepravy a služeb pro naše cestující. Představované novinky prošly důkladným testováním a dostalo se nám na ně pozitivních reakcí. První takto upravené vozy v pražském provozu představíme v průběhu letošního května,“ řekl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.

Na úpravách tramvají 15T modelové řady 2015 pro DPP spolupracoval jejich výrobce Škoda Transportation s architektem Patrikem Kotasem. Kromě změn ve vzhledu a komfortu pro cestující ale nová řada tramvají 15T zaznamená i některé technické změny. Velkou úpravou projde mechanická brzda, jejíž třmen bude opatřen magnetem, který zafixuje brzdové desky tak, aby nedocházelo k nežádoucímu hluku při přejezdech přes kolejová křížení a jiné nerovnosti. Do kabiny řidiče pak bude vyvedena zásuvka 230V pro potřeby servisu a jednodušší úklid vozů.

„Jsem rád, že jsme s Dopravním podnikem dospěli k dohodě, jejímž výsledkem je i tento redesign tramvaje ForCity. Její nová podoba reflektuje nejen připomínky zaměstnanců Dopravního podniku, ale i samotných cestujících. Věřím, že všechny změny ve vysoké míře přispějí ke zvýšení komfortu uživatelů MHD v Praze,“ řekl Tomáš Ignačák, generální ředitel Škoda Transportation.

Zpočátku bude pražskými ulicemi jezdit 125 takto upravených vozů. DPP potom plánuje v rámci modernizace provozu každoročně nakoupit dalších 32 vozů.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 148 autobusových linek, dále 22 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2015 bylo ve vlastnictví společnosti 1 194 autobusů, 922 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 163 000 000 kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2015 celkem 10 799 zaměstnanců, z toho 4 191 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na http://www.dpp.cz.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Myslíte, že zvýšení trestů pro pašeráky stačí?

Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ASO: Bezvýhradně podporujeme vyhlášení protestních akcí

16:13 ASO: Bezvýhradně podporujeme vyhlášení protestních akcí

Protest proti zařazení do novely zákoníku práce rozvázání pracovního poměru bez udání důvodu