DPP a odborové organizace se dohodly na nové kolektivní smlouvě

06.12.2021 21:20 | Tisková zpráva

Vedení Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) a všechny odborové organizace působící v DPP dnes podepsaly novou kolektivní smlouvu, která bude platit do 31. prosince 2026. Zároveň se obě strany dohodly, že platnost mzdového předpisu a benefitů bude jeden kalendářní rok, tj. do 31. prosince 2022.

DPP a odborové organizace se dohodly na nové kolektivní smlouvě
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Hlavní novinkou, kterou nová kolektivní smlouva přináší všem zaměstnancům DPP, je navýšení mzdových tarifů k 1. lednu 2022 o 1 % nad průměrnou roční míru inflace za rok 2021. Většina zaměstnaneckých benefitů zůstává beze změny ve stávajícím rozsahu.

„Jsem rád, že jsme se po téměř dvouletém intenzivním jednání domluvili s našimi sociálními partnery na znění nové kolektivní smlouvy, která bude platit následujících 5 let s výjimkou mzdových tarifů a benefitů, jejichž platnost jsme uzavřeli na jeden kalendářní rok. Podstatnou informací pro naše zaměstnance je, že jejich průměrná mzda v příštím roce nepoklesne pod úroveň dosaženou letos. Současně pro zaměstnance zavádíme čtvrtletní kolektivní výkonnostní odměny, stravenkový paušál a dohodli jsme se na mírném vylepšení dvou benefitů: příspěvku zaměstnavatele na doplňkové penzijní spoření nebo penzijní připojištění a na dětskou rekreaci. Ostatní zůstávají na dosavadní, tradičně vysoké úrovni,“ řekl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dodal: „V souladu s naší dlouhodobou strategií se nám v nové kolektivní smlouvě povedlo najít rozumnou rovnováhu, aby podmínky, které zaměstnancům nabízíme, byly motivující a na druhé straně reálné z pohledu akcionáře a rozpočtu DPP i hl. m. Prahy.“

„Se sociálními partnery jsme se dohodli, že u kapitoly 5, jejímž obsahem je sociální oblast – benefity a u přílohy kolektivní smlouvy – Mzdový předpis budeme dodatek uzavírat každý rok. U těchto částí kolektivní smlouvy je nyní uzavřena platnost do 31. prosince 2022. Povinností představenstva DPP je jednat s péčí řádného hospodáře. Velmi složitě by se nyní představenstvo DPP mohlo v kolektivní smlouvě v oblasti mezd a benefitů k něčemu zavazovat na dobu delší než jeden rok, když není zřejmé, jak se bude v dalších letech vyvíjet ekonomická situace především v návaznosti na dopady pandemie covidu-19,“ doplnil Jiří Špička, člen představenstva a personální ředitel DPP.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 142 autobusových linek, 1 trolejbusovou linku, dále 26 denních, 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 11. 2021 DPP vlastnil 1 203 autobusů,1 trolejbus, 804 tramvajových vozů a 146 vlakových souprav metra. Podnik měl k 1. 11. 2021 celkem 11 025 zaměstnanců v evidenčním stavu, z toho 4 288 řidičů MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

22:03 DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

Současný provoz tramvají na části Libeňského soumostí bude od půlnoci z neděle 24. na pondělí 25. li…