DPP opraví tramvajovou trať Smíchovské nádraží – Sídliště Barrandov, práce začnou v sobotu

11.03.2020 7:34 | Zprávy

Tuto sobotu začne Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) jednu z nejrozsáhlejších investičních akcí letošního roku: sérii oprav a rekonstrukcí tramvajové tratě Smíchovské nádraží – Sídliště Barrandov. Kromě toho DPP u Lihovaru založí odbočku k plánovanému Dvoreckému mostu a na Barrandově vybuduje napojení nové tratě do Holyně a Slivence.

DPP opraví tramvajovou trať Smíchovské nádraží – Sídliště Barrandov, práce začnou v sobotu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Z tohoto důvodu bude od soboty 14. března do neděle 31. května obousměrně přerušen provoz tramvají mezi Smíchovským nádražím a smyčkou Sídliště Barrandov. DPP v uvedeném úseku zavede náhradní autobusovou dopravu X12. Další etapy prací v Nádražní ulici budou pokračovat až do konce letošního října. Po zprovoznění tramvajové tratě v Nádražní ulici DPP naváže revitalizací vestibulu stanice metra Anděl – Na Knížecí. DPP tak letos v Praze 5 investuje do modernizace dopravní infrastruktury více než 550 milionů Kč.

Přípravné práce na tuto velkou investiční akci začaly v Nádražní ulici již loni v létě na přeložkách kanalizace a kabelovodu. První etapu prací začne DPP letos hned na několika místech současně. V úseku od smyčky Smíchovské nádraží, na které budou po více než šest měsíců končit všechny tramvajové linky od Anděla, až po výjezd z podzemního parkoviště stanice metra (tzv. u Koberců) vymění na trati panely a kolejnice. V tomto úseku je v budoucnu plánovaná rozsáhlá investice tzv. Smíchovských terminálů, proto je potřebné zajistit bezproblémovou sjízdnost tratě s životností 10 až 15 let. Následně DPP začne s rekonstrukcí navazujícího, bezmála kilometrového úseku, tj. až po křížení ulic Nádražní a Křížové. V tomto úseku bude nově tramvajová trať vedena v těsném sousedství vedle železniční tratě, nikoliv prostředkem ulice, jak je to v současnosti. Výhodou tohoto řešení je úplné oddělení tramvajové dopravy od silničního provozu.

Paralelně s tím bude DPP pracovat na opravě tramvajové trati v úseku Hlubočepy – Sídliště Barrandov, která již více než 16 let nepřetržitě slouží pražské MHD bez větších výluk, což je znát na značném opotřebení kolejového svršku. Proto DPP využije výluky v Nádražní ulici na položení nových bezžlábkových kolejnic v celé délce úseku, osazení komfortnějších dilatací železničního typu na všech čtyřech předmostích a na rekonstrukci mostních uzávěrů. Tato akce výrazně zlepší stav tramvajové tratě, což cestující i obyvatelé Prahy 5 pocítí snížením hluku a zlepšením jízdního komfortu.

Kromě toho v rámci první etapy oprav a rekonstrukcí v Nádražní ulici DPP zrealizuje 0. etapu stavby nové tramvajové tratě Barrandov – Holyně – Slivenec. Bude spočívat v úpravě samotné smyčky Sídliště Barrandov, vložení nového rozvětvení směr Slivenec a položení prvních cca 40 metrů kolejí tak, aby při realizaci další etapy výstavby již DPP nemusel omezovat provoz na stávající tramvajové trati. Další novou tramvajovou trať založí DPP v rámci rekonstrukce Nádražní ulice. U Lihovaru DPP provede prvotní přípravy pro stavbu Dvoreckého mostu a založí pro něj i kolejový trojúhelník.

„Na Nádražní ulici se dá ukázat několik učebnicových příkladů. Ten první je, v jak žalostném stavu je dlouhodobě celá řada dopravních staveb v Praze. Další jsou pozitivnější. V rámci celé akce se povedlo zkoordinovat nejen několik útvarů v rámci DPP, ale také společně s MHMP, TSK a dalšími městskými firmami postupovat tak, aby se jedna výluka využila na opravy a rekonstrukce různých částí tramvajové tratě v tak dlouhém úseku od Smíchovského nádraží na Sídliště Barrandov, a současně také na opravu mostu, povrchu vozovek či chodníků, a na dvou místech k založení nové tramvajové tratě. To je jeden z mých cílů: opravovat co možná nejvíce infrastruktury, připravovat a zakládat nové dopravní stavby a vše koordinovat tak, aby realizace jednotlivých akcí a etap na sebe maximálně efektivně navazovala a pro Pražany bylo omezení co nejkratší,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Koalice a opozice

Dobrý den, souhlasím s váma, že by spolu koalice a opozice měla jednat, bohužel jsme svědky pravého opaku a výsledek je podle mě takový, že to dopadá hlavně na nás lidi. Nemyslíte? Proč třeba ANO ukončilo jednání o důchodové reformě? A ještě myslíte, že když vy jste byli ve vládě, že jste opozici na...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy vybudují ve svých depech fotovoltaické elektrárny

22:03 České dráhy vybudují ve svých depech fotovoltaické elektrárny

České dráhy připravují výstavbu několika střešních a pozemních fotovoltaických elektráren ve svých d…