Cestující mohou pojmenované tramvaje poznat dle speciálního polepu a také podle evidenčního čísla. Tramvaj 15T se jménem Eustach Mölzer nese evidenční číslo 9278, což je příhodné pro rok narození Eustacha Mölzera (tj. 1878).
Každá z pojmenovaných tramvají ponese jméno významné osobnosti po dobu deseti let. Lze tak učinit po zesnulém, který je po smrti pět let či více, přičemž s pojmenováním musí souhlasit pozůstalí. Před Eustachem Mölzerem již vstoupili do pomyslné síně tramvajové slávy: český vynálezce a elektrotechnik František Křižík, olympijský medailista a bývalý zaměstnanec DPP Václav Pšenička, designer František Kardaus, košířský starosta Matěj Hlaváček a František Pelikán, první ředitel Elektrických podniků.
„Tímto projektem připomíná Dopravní podnik významné osobnosti či zaměstnance, kteří v DPP pracovali a přispěli k rozvoji hromadné dopravy, a jejichž jména by podle nás neměla být zapomenuta,“ uvedl Pavel Fojtík, vedoucí Archivu DPP.
Eustach Mölzer (1878 – 1953) byl jednou z nejvýraznějších osobností pražské městské hromadné dopravy meziválečného období. V roce 1919 byl československým delegátem na mírové konferenci v Paříži a stal se členem pražského obecního zastupitelstva. Současně se stal členem správní rady Elektrických podniků, které v letech 1923 až 1939 předsedal. Za jeho vedení městského dopravního podniku došlo k velkému rozvoji tramvajové dopravy, začaly v Praze jezdit autobusy i trolejbusy a byla zahájena příprava výstavby podzemní dráhy.
Přínosem pro zkvalitnění služby u pražských elektrických drah bylo zřízení psychotechnické laboratoře. Elektrické podniky se v té době staly největším obecním podnikem v Československé republice. Eustach Mölzer byl také předsedou Státní regulační komise pro hlavní město Prahu a okolí a mimořádným velvyslancem a zplnomocněným ministrem v Mezinárodní říční komisi. Jeho působení u Elektrických podniků skončilo rozpuštěním pražského zastupitelstva a správní rady na začátku okupace v březnu 1939.
Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 145 autobusových linek, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2018 bylo ve vlastnictví společnosti 1 168 autobusů, 854 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 178 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2018 celkem 10 932 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD.
Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva