DPP postaví novou tramvajovou trať Barrandov – Holyně

04.11.2020 11:41 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes získal pravomocné stavební povolení na 1. etapu nové tramvajové tratě do Slivence, tj. na úsek Barrandov – Holyně a v těchto dnech současně vypisuje na jejího zhotovitele veřejnou zakázku.

DPP postaví novou tramvajovou trať Barrandov – Holyně
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Nová tramvajová trať bude dlouhá jeden kilometr a bude mít dvě zastávky: Kaskády a Holyně. DPP plánuje stavbu zahájit v průběhu prvního kvartálu příštího roku a zprovoznit ji na konci roku 2021. Předpokládaná celková hodnota veřejné zakázky činí zhruba 277 milionů Kč bez DPH. Tendr by měl být uveřejněn ve Věstníku veřejných zakázek nejpozději v pondělí 9. listopadu 2020.

DPP bude na výstavbu nové tramvajové tratě Barrandov – Holyně čerpat finanční prostředky z Evropské unie, Evropských strukturálních a investičních fondů, konkrétně Operačního programu Doprava a přepokládá krytí nákladů stavby z cca tří čtvrtin.

„První úsek tramvajové tratě Barrandov – Slivenec dnes získal pravomocné stavební povolení. Obyvatelé Holyně se po letech slibů konečně dočkají komfortního a spolehlivého spojení s centrem města. DPP je připraven obratem vypsat veřejnou zakázku na zhotovitele a začít stavět na jaře příštího roku. Po nové trati bychom se mohli svézt už na konci příštího roku. Je skvělé, že výstavbu nové tratě významně finančně podpoří také evropské strukturální a investiční fondy, a že se nám tyto prostředky daří získávat. Pražskou tramvajovou síť nerozvíjíme jen na papíře. Jsou za námi vidět konkrétní výsledky. Po zahájení stavby tratě z Pražského povstání k Pankráci brzy postavíme další důležitý úsek do Holyně,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

„Mám velkou radost, že stavební povolení pro 1. úsek nové tramvajové tratě Barrandov – Holyně dnes nabylo právní moci a nám nic nebrání v realizaci této stavby, která původně měla vzniknout společně s  tratí Hlubočepy – Barrandov. Po téměř 13 letech přípravy tak konečně naplníme tento dlouho připravovaný projekt a o kilometr rozšíříme pražskou tramvajovou síť. Považuji to za žádoucí a užitečný počin, protože nová trať bude vznikat současně s výstavbou nové městské čtvrti a její budoucí obyvatelé či návštěvníci dostanou rychlou, kapacitní a ekologickou dopravu k metru na Smíchovské nádraží nebo k Andělu,“ doplnil Jan Šurovský, člen představenstva DPP a technický ředitel – Povrch a dodal: „Předpokládáme, že vítěze veřejné zakázky a zhotovitele nové tramvajové tratě bychom mohli znát v průběhu února příštího roku. Následně ještě v průběhu prvního kvartálu 2021, jakmile to klimatické podmínky umožní a nenastanou-li komplikace během tendru, bychom chtěli zahájit samotnou stavbu. V ideálním případě by první tramvaje mohly na novou trať vyjet v úplném závěru příštího roku.“

Tramvajová trať Barrandov – Holyně naváže na současnou smyčku Sídliště Barrandov, kterou DPP letos na jaře v rámci 0. etapy stavby upravil tak, aby mohla být na ni nová trať připojena bez přerušení provozu. Trať bude v první etapě dále pokračovat Werichovou ulicí ve stejném provedení, tj. s antivibrační rohoží a konstrukcí tratě na pražcích s kolejnicemi 49E1 se svařovanými styky. Tuto konstrukci DPP zvolil pro maximální ochranu místních obyvatel před hlukem a vibracemi. V úseku poblíž současné zástavby ve Werichově ulici DPP pro zlepšení místních klimatických podmínek a zvýšení estetické hodnoty tramvajovou trať zatravní.

První zastávka na trati, v projektové dokumentaci zatím nazývaná Kaskády, bude umístěna na plánovaném náměstí Olgy Scheinpflugové. Trať se zde stáčí z Werichovy ulice jihozápadním směrem do plánované ulice Nataši Gollové podél v současnosti budované zástavby. Umístění budov i konstrukce tratě byly od počátku důsledně koordinovány a všechny případné negativní vlivy z tramvajové dopravy byly podchyceny již v projektu. Prozatímní konečná zastávka Holyně bude provedena formou úvratě pro ukončení obousměrných tramvají. Trať by měla být v budoucnu v rámci 2. etapy prodloužena o jednu zastávku do budoucí smyčky Slivenec. Délka tratě Barrandov – Holyně je 1,0 kilometru. Záměrem je do Holyně prodloužit tramvajovou linku č. 5.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. (DPP), je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 141 autobusových linek, 1 trolejbusovou linku, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2020 DPP vlastnil 1 144 autobusů, 850 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. DPP v loňském roce přepravil 1,17 miliardy cestujících a ujel více než 182 mil. vozokilometrů. Podnik měl k 1. 1. 2020 celkem 11 006 zaměstnanců v evidenčním stavu, z toho 4 303 řidičů MHD. Jediným akcionářem DPP je hlavní město Praha. Více informací o DPP naleznete na www.dpp.cz

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

NEODVOLÁM! NECHCEME TU „CHIRURGY“ Z DOVOZU!

Proč máte slovo chirurgy v uvozovkách? Co tím sloganem vlastně chcete říci? A ještě by mě zajímalo, nic osobního, ale proč, když tento slogan používáte všichni členové, tak policie chce stíhat jen Okamuru? Vím, že je předsedou, ale co.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

CzechTourism: Podcast „Sbaleno“ přináší inspiraci na cesty a trendy v cestovním ruchu

7:14 CzechTourism: Podcast „Sbaleno“ přináší inspiraci na cesty a trendy v cestovním ruchu

Co určuje současné trendy v cestovním ruchu a jak může dobře nastavená vzájemná komunikace přispět k…