DPP převzal poslední autobus SOR NB 12, má nejmladší flotilu v novodobé historii

19.03.2021 14:21 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si dnes od společnosti SOR Libchavy převzal poslední autobus SOR NB 12 s výrobním číslem 1000, který je současně posledním dodaným vozidlem typové řady SOR NB.

DPP převzal poslední autobus SOR NB 12, má nejmladší flotilu v novodobé historii
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Končí tak jedna etapa modernizace autobusové flotily DPP, která probíhala v uplynulých necelých čtyřech letech, v níž hlavní roli hrála dieselová vozidla s emisní normou EURO VI a největší měrou se na ní podílely právě autobusy značky SOR. Díky tomu má DPP nejen nejmladší flotilu v novodobé historii s průměrným stářím autobusů 5,39 let, ale došlo také k jejímu výraznému sjednocení. V dalších letech se DPP bude při obnově vozového parku více zaměřovat na elektrobusy, trolejbusy, nebo hybridní autobusy v souladu s koncepcí využití alternativních paliv.

Před necelými čtyřmi lety, k 31. prosinci 2017 měla flotila autobusů DPP průměrný věk téměř 10 let, přesně 9,56 let. DPP od té doby výrazně zrychlil modernizaci a snížil tak průměrné stáří svého vozového parku na současných 5,39 let. Má tak nejen nejmladší flotilu ve své novodobé historii, ale také jednu z nejmladších ze všech dopravních podniků v ČR. DPP od prosince 2017 v rámci uzavřených rámcových smluv pořídil celkem 50 vozidel SOR BN 12, 150 kloubových autobusů SOR NB 18 a 300 autobusů standardní 12metrové délky SOR NB 12. Poslední 500. autobus z této dodávky si DPP převzal dnes v garážích Hostivař. Autobus má výrobní číslo 1000, dostane evidenční číslo 4100 a po standardních úkonech, jako je např. zaregistrování na silničním správním úřadu apod. bude v nejbližších dnech nasazen do provozu. Jeho domovskou garáží bude Klíčov. Poslední kloubový autobus SOR NB 18 si DPP převzal loni v prosinci a dostal evidenční číslo 5100.

„Letos dokončíme nejrozsáhlejší modernizaci vozového parku autobusů v DPP a uzavřeme tak kapitolu, v rámci které jsme nakupovali pouze dieselová vozidla splňující nejpřísnější emisní limity EURO VI. I když jsme omladili vozový park na nejnižší hodnotu v novodobé historii DPP, neznamená to přestávku v obnovování flotily. Budeme v ní pokračovat, nicméně to už bude kapitola zaměřena převážně na alternativní paliva a takt obnovy bude pozvolnější. V souladu s koncepcí využití alternativních paliv v podmínkách DPP a povinnostmi vyplývajícími z klimatického závazku hl. m. Prahy a dalších regulativů na úrovni ČR a EU letos nakoupíme prvních 14 standardních 12metrových elektrobusů, které nasadíme do běžného provozu na začátku příštího roku. Tendr na nákup 20 tříčlánkových trolejbusů běží, v nejbližších dnech vyhlásíme veřejnou zakázku na 15 kloubových bateriových trolejbusů, a kromě toho letos vyhlásíme ještě tendr na nákup 140 kloubových hybridních autobusů. V příštím roce chceme také v Praze testovat autobus na vodíkový pohon,“ řekl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Tomáš Czernin byl položen dotaz

Podle vás Ukrajinci neztrácí víru

Ale jak byste nazval Ukrajince, kteří před válkou utekli místo aby bojovali? A my jim poskytujeme azyl. Nemyslím ženy a děti, ale co všichni ti bojeschopní muži? I Zelensky požadoval, aby se vrátili do země a bojovali, a co udělala ČR? Nic, naopak je podporujete sociálními dávkami apod., takže nemaj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Ústečtí celníci odhalili nelegální hernu

22:03 Celní správa: Ústečtí celníci odhalili nelegální hernu

Hernu provozovanou bez patřičného povolení a kartony nezdaněných cigaret odhalili nedávno celníci v …