Předcházet mu budou předběžné tržní konzultace (PTK), které DPP v těchto dnech vyhlásil. Předpokládaná celková hodnota této stavby je zhruba 24 miliard korun.
Pro stavbu tunelů druhého úseku metra D Olbrachtova – Nové Dvory se DPP rozhodl použít metodu TBM (Tunnel Boring Machine). Kromě efektivity a rychlosti je ve srovnání s jinými vrtacími nebo trhacími metodami pro okolí, zejména pro povrch, nejšetrnějším způsobem ražeb. Vzhledem k využití této metody se DPP rozhodl ověřit pomocí předběžných tržních konzultací (PTK) své požadavky na dodavatele. Cílem PTK je od dodavatelů získat cennou zpětnou vazbu, kterou DPP použije pro finální nastavení zadávacích podmínek veřejné zakázky tak, aby umožnily co nejširší možnou účast kvalitních dodavatelů. Předběžné tržní konzultace potrvají zhruba měsíc a jsou otevřeny pro všechny potenciální dodavatele.
„Pracujeme na dalšímu postupu a děláme veškeré kroky, aby Pražané měli co nejdříve čtvrtou linku metra. Stavba prvního úseku metra D se loni zbavila všech smýšlených obstrukcí odpůrců stavby. Ministr dopravy finálně rozhodl, že pražský stavební úřad není podjatý při rozhodování o metru D. Prˇedseda antimonopolni´ho u´rˇadu potvrdil, že jsme s DPP postupovali spra´vneˇ prˇi vy´beˇru zhotovitele stavby prvni´ etapy Pankra´c – Olbrachtova. Chybí už ‚jen‘ pravomocné stavební povolení. Věřím, že letos už stavbu zahájíme,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
Samotnou veřejnou zakázku DPP plánuje vyhlásit v průběhu prvního pololetí letošního roku.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva