DPP zrekonstruoval toalety ve vestibulu stanice metra Můstek A

01.10.2014 18:38 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes otevřel dvě nově zrekonstruované veřejné toalety ve vestibulu stanice Můstek na lince metra A. Otevření sociálního zařízení je součástí projektu modernizace a bezbariérového zpřístupnění toalet ve vybraných stanicích pražského metra.

DPP zrekonstruoval toalety ve vestibulu stanice metra Můstek A
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

Modernizace sociálních zařízení v prostorách stanic metra patří do střednědobých investičních plánů schválených v roce 2013. Dopravní podnik má jednoznačný zájem na tom, aby cestující měli dostupné služby na dobré úrovni. V rámci této snahy se DPP postupně zaměřuje také na toalety ve vestibulech metra, které byly v minulosti předmětem výhrad cestující veřejnosti.

„Prioritou města je neustále zvyšovat komfort cestování MHD a k tomu samozřejmě patří moderní a čisté toalety. Jsem rád, že si toho je Dopravní podnik vědom a ve svém rozpočtu má na další roky vyčleněné prostředky na rekonstrukci sociálních zařízení na klíčových stanicích metra,“ uvedl radní pro oblast dopravy Jiří Pařízek.

Součástí projektu modernizace sociálních zařízení ve vestibulech stanic metra je rekonstrukce celkem 20 až 25 toalet. Do konce listopadu letošního roku bude ukončena aktuálně probíhající rekonstrukce toalet ve stanici metra Můstek B (ve vestibulu Jungmannovo náměstí).

„V příštím roce plánujeme zahájit modernizaci toalet, které se nacházejí ve vestibulech nejvytíženějších stanic metra v širším centru města, mezi něž patří Jiřího z Poděbrad, Anděl, Karlovo náměstí nebo Náměstí Republiky. V následujícím období se zaměříme také na rekonstrukci starších toalet ve stanicích mimo centrum města, které tolik vytížené nejsou,“ dodal Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.

Obsluha WC, která je zajišťována externími provozovateli, bude mít v nově zrekonstruovaných prostorách také k dispozici telefonní linku. Bude tak moci v případě nouze přivolat pomoc strážníků policie. Toto opatření má spolu se zavedením turniketů za cíl zvýšit bezpečnost pro uživatele toalet a zamezit, aby se v prostorách toalet pohybovaly osoby, které nezaplatí příslušný poplatek.

V současné době je v provozu ve stanicích pražského metra celkem 57 veřejných WC. Odpovědnost za technický stav veřejných toalet mají jejich provozovatelé, se kterými DPP průběžně řeší také zajištění odpovídajících hygienických podmínek zařízení. Technický stav toalet bohužel velmi často ovlivňuje četný vandalismus a další negativní faktory, které by měla modernizace omezit. 

Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 149 autobusových linek, dále 22 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2014 bylo ve vlastnictví společnosti 1 255 autobusů, 927 tramvajových vozů a 715 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 163 000 000 kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2014 celkem 10 606 zaměstnanců, z toho 4 071 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na http://www.dpp.cz.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

Poděkováni ODS

Začal jsem manuálně pracovat v létě roku 1967, kdy mi bylo 15.let. Dnes v roce 2024, listopad musím pracovat stále. Jsem docentem na vysoké škole.Pracuji tedy 57 let. Bohužel musím! Myslíte že je to správné? Důvod je udržení alespoň průměrné životní úrovně. Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Platforma pro zdravý stavební zákon: Řešení DSŘ nedostatečně zohledňuje problémy při podávání žádostí z prvních měsíců

13:21 Platforma pro zdravý stavební zákon: Řešení DSŘ nedostatečně zohledňuje problémy při podávání žádostí z prvních měsíců

Vyjádření k bypassu digitalizace stavebního řízení