DPP zvítězil v soudním sporu. Společnost euroAWK musí do měsíce vyklidit reklamní prostory v metru

27.11.2018 20:19 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zaznamenal důležitý úspěch v soudním sporu se společností euroAWK, které dříve pronajímal plochy pro instalaci city light vitrín v metru. Po více než čtyřech letech soudního řízení pravomocně rozhodl Městský soud v Praze, že euroAWK musí z prostor metra odstranit všechny city light vitríny.

DPP zvítězil v soudním sporu. Společnost euroAWK musí do měsíce vyklidit reklamní prostory v metru
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

„Naše úsilí o zvýšení výnosů pro DPP z pronájmu reklamních ploch se vyplácí. Společnost euroAWK bude muset do měsíce po doručení rozsudku odklidit city light vitríny z prostor pražského metra. Verdikt Městského soudu je pomyslnou tečkou ve sporu, který s euroAWK vedeme od roku 2014,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

DPP letos na jaře uskutečnil dvoukolové poptávkové řízení na pronájem těchto ploch v pražském metru, které byly doposud neoprávněně užívány euroAWK. Přihlásilo se do něj devět uchazečů včetně euroAWK. Vítězem poptávkového řízení se stala společnost BigBoard, která nabídla více než čtyřnásobně vyšší cenu za pronájem ploch. Zatímco euroAWK platila za místo pro provozování jedné CLV zhruba 9 200 korun ročně, BigBoard nabídl částku 38 563 korun. Za pronájem stejných míst tak DPP díky poptávkovému řízení získá přes 35 milionů korun ročně více, než doposud dostával od euroAWK.

Rozsudek Městského soudu v Praze potvrdil verdikt Obvodního soudu pro Prahu 10 z loňského prosince, proti kterému se společnost euroAWK odvolala. Pro euroAWK procesní neúspěch znamená povinnost vyklidit více než 1 200 míst ve lhůtě 1 měsíce od doručení písemného vyhotovení rozsudku. Proti rozhodnutí odvolacího soudu se již nelze dále odvolat.

DPP za poslední dva roky úspěšně vysoutěžil v otevřených tendrech několikanásobně výhodnější podmínky pro pronájem části svých reklamních ploch. Do budoucna proto DPP hodlá v této úspěšné praxi pokračovat a vypisovat výběrová řízení na další reklamní plochy.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Odvolání Hřiba

Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká televize: Pět nových pořadů, pět různých pohledů

20:16 Česká televize: Pět nových pořadů, pět různých pohledů

Od 13. ledna 2025 rozšíří Česká televize své publicistické portfolio o pět nových pořadů. Tři z nich…