Daniel Kurucz zvolen do vedení nejdůležitější evropské železniční organizace

01.10.2014 13:44 | Zprávy

Daniel Kurucz se stal členem vedení nejvlivnější evropské železniční organizace Společenství evropských železnic (CER). Do vrcholného orgánu CER – Management Committee – zvolilo Daniela Kurucze jednomyslně Valné shromáždění této organice. Stalo se tak na návrh nejsilnějších evropských železnic a jejich představitelů – šéfa německých železnic DB Rüdigera Grubeho a ředitele rakouských drah ÖBB Christiana Kerna, který je zároveň prezidentem CER.

Daniel Kurucz zvolen do vedení nejdůležitější evropské železniční organizace
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Jmenování předsedy představenstva ČD Daniela Kurucze do CER Management Committee představuje významné ocenění činnosti Českých drah a především samotného šéfa společnosti v mezinárodních železničních organizacích.

Daniel Kurucz v reakci na své zvolení do vedoucího orgánu CER uvedl: „Chci se zasadit o větší integraci a propojení železniční dopravy mezi západem a východem Evropy. Je třeba zlepšit kvalitu a rychlost spojení mezi starými a novými členskými zeměmi Evropské unie, aby také u nás dostalo cestování vlakem stejně dobrý zvuk, jaký sledujeme v západní Evropě. Tam vlaky konkurují nejen automobilům ale i letecké dopravě. Využívá je široké spektrum klientů od studentů po seniory, a také obchodníci, manažeři nebo vrcholní politici. Přál bych si, aby v čele úsilí o rychlejší, pohodlnou a funkční železnici napříč Evropskou unií stály právě České dráhy a Česká republika. Máme zde, ve středu Evropy, příležitost stát se významnou železniční křižovatkou mezi východem a západem i mezi severem a jihem Evropy. Budu usilovat, abychom tuto neopakovatelnou příležitost nepromarnili. Konkrétním přínosem Českých drah v tomto směru je například nasazení railjetů na linku z Prahy do Vídně a Grazu, dohoda s DB o lepší kvalitě spojení mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem nebo připravené prodloužení linky SC Pendolino Praha – Ostrava až do Košic.“

Dalším konkrétním příspěvkem pro budoucí rozvoj moderní železniční dopravy u nás i v sousedních státech je setkání a debata mezi železničními odborníky, představiteli drážních podniků, zástupci EU, europoslanci a dalšími politiky, které chce Daniel Kurucz připravit ještě do konce letošního roku.

Společenství evropských železnic (CER) bylo založeno v roce 1988 původně dvanácti železničními podniky. Dnes se jeho řady rozrostly na více než 70 členů, mezi kterými jsou železniční dopravci (národní dopravci i privátní železniční podniky), manažeři infrastruktury, asociace apod. CER dnes zastupuje 61 % evropské železniční sítě, na které se odehrává 84 % výkonů v nákladní dopravě a 99 % výkonů v osobní dopravě v Evropě. Hlavním posláním CER je být silným partnerem institucí EU při návrhu, tvorbě a připomínkování evropské železniční legislativy. V současné době se úsilí CER soustřeďuje na proces projednávání 4. železničního balíčku v jednotlivých institucích EU. CER trvale spolupracuje jak s Evropskou komisí, tak s Evropským parlamentem a Radou EU.              

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Robert Králíček byl položen dotaz

digitalizace

Ukažte mi někoho, komu se z politiků na první pokud podařila nějaká digitalizace. A proč se v tomto směru pořád tak pozadu? PS: Tímto dotazem nehájím Bartoše, jen mi přijde, že v tom není sám, že udělat něco pořádně vám politikům obecně dělá dost problém

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Platforma pro zdravý stavební zákon: Řešení DSŘ nedostatečně zohledňuje problémy při podávání žádostí z prvních měsíců

13:21 Platforma pro zdravý stavební zákon: Řešení DSŘ nedostatečně zohledňuje problémy při podávání žádostí z prvních měsíců

Vyjádření k bypassu digitalizace stavebního řízení