Děti stále více využívají vlastní televizní zpravodajství

02.10.2014 21:10 | Zprávy

Se spuštěním dětského kanálu České televize vznikla i první česká zpravodajská relace zaměřená výhradně na děti. Pro Déčko ji připravuje zpravodajská ČT24 a informace o aktuálním tuzemském i zahraničním dění tak dnes adekvátní formou v pětiminutových Zprávičkách každý den získává každé třetí dítě ve věku od čtyř do devíti let.

Děti stále více využívají vlastní televizní zpravodajství
Foto: Hans Štembera
Popisek: Česká televize, ilustrační foto

Dětem uzpůsobené zpravodajství na kanálu ČT :D se denně skládá zhruba z pěti příspěvků, které jsou rozdělené na obdobné rubriky jako ve zpravodajských pořadech pro dospělé. Témata jsou však vybírána tak, aby nebyla neúměrně konfliktní a neobsahovala násilí.

Zprávičky se tak dnes stávají hlavním televizním pořadem, ze kterého se děti dozvídají o dění v Česku i v zahraničí. Minulý týden je v průměru sledovalo padesát sedm tisíc dětí ve věku 4-12 let. Na zářijové vydání Zpráviček se pak pravidelně dívalo každé třetí dítě ve věku 4-9 let.

„Děti se více zajímají o společenské dění. Zprávičky jsou pro ně vhodným zdrojem informací. Navíc nyní přicházíme do vysílání i s novinkami, které děti více vtáhnou do pořadu, umožní jim lépe se orientovat v tématech a dávají jim větší prostor k vyjádření vlastního názoru. Například v rubrice Téma týdne zpracováváme přímo názory dětí, které píšou na web Zpráviček, a přidáváme k nim rady odborníků,“ říká redaktor a dramaturg ČT :D Petr Kopecký.

Svoje příspěvky do pořadu pak zasílají i televizní týmy, které působí při základních či středních školách. Redakce Zpráviček je obvykle upraví a zařadí do vysílání, novinkou je možnost u aktuálních témat propojit školní reportéry do Zpráviček přes telemost.  Redakce Zpráviček ale začíná spolupracovat i se zahraničními zpravodaji České televize, kteří pro děti zpracovávají reportáže ze světa.

Zprávičky mohou děti sledovat každý den od 18:40 hodin na programu ČT :D, jehož sledovanost od okamžiku spuštění stoupá, třetí týden v září se podíl sledovanosti Déčka v cílové skupině 4-12 let vyšplhal až na 28,09 %.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Česká televize

Ing. Petr Bendl byl položen dotaz

Uděláte tentokrát něco nebo budete zase jen přihlížet?

Máte vysvětlení, proč opět před vánoci roste cena másla? Nepřipomíná vám to scénář z loňského roku, kdy taky před vánoci rostly ceny másla, cukru, vajec? Je to podle vás v pořádku a odůvodněné? Kdo za navýšením stojí a nemyslíte, že byste s tím konečně něco měli dělat? Netvrdím, že máte nabourávat s...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Obohacený uran pro výrobu paliva pro jaderné elektrárny budou i nadále dodávat britští a francouzští dodavatelé

11:49 ČEZ: Obohacený uran pro výrobu paliva pro jaderné elektrárny budou i nadále dodávat britští a francouzští dodavatelé

ČEZ bude i nadále odebírat obohacený uran, tedy klíčový prvek paliva pro své jaderné elektrárny, od …