Ostatní provozovatelé budou moci i nadále využívat pro vyložení a naložení cestujících blízké parkovací plochy. Svoji nabídku do výběrového řízení do včerejší 12. hodiny zaslalo 6 zájemců. Následovat bude druhé kolo formou elektronické aukce a vybraní uchazeči zahájí provoz 1. ledna 2017.
Cílem výběrového řízení Letiště Praha je zvýšit kvalitu služby koncovým zákazníkům. Již v rámci prvního kola uchazeči akceptovali nové smluvní podmínky a doložili požadované kvalifikační předpoklady (mj. bezúhonnost, dostatečné profesní a technické kvalifikační předpoklady k provozování taxislužby, podnikatelský záměr). Uchazeči zároveň potvrdili, že jsou schopni garantovat v rámci proklientského přístupu kvalitativní kritéria jako je jazyková vybavenost řidičů, vstřícné vystupování, udržování čistoty vozu i reprezentativního oblečení řidičů. Zvýšit kvalitu služby mají nově zanesené podmínky jako dostupnost WiFi zdarma či zajištění dostupnosti vozů do 5 minut od projevení zájmu cestujícího v režimu 24 hodin denně. Tyto požadavky vyplynuly z podnětů od samotných cestujících. Na základě diskuze se samotnými provozovateli taxislužeb byla mj. stanovena doba maximálního stáří vozu na 3 roky.
„Při řešení smluv na provozovatele taxislužeb jsme se snažili pokračovat v principu nediskriminace a proto jsme přistoupili k vyhlášení transparentního výběrového řízení. To se nám osvědčilo už u řady předchozích smluv, které jsme za poslední dva roky přetendrovali, a které přinesly vyšší spokojenost cestujících i vyšší příjmy pro letiště. Zájem provozovatelů taxislužeb o výběrové řízení dokazuje, že i v tomto případě se nám podařilo nastavit transparentní a přijatelné podmínky. Z velkých taxioperátorů se jich do tendru přihlásilo šest, svoji nabídku zaslali společnosti Halo Taxi, FIX, Taxi Praha, Modrý Anděl, TICK TACK a Sedop Taxi,“ říká Jiří Petržilka, člen představenstva Letiště Praha, a. s., a dodává: „Všichni zájemci, kteří splní kvalifikační předpoklady, budou posunuti do druhého a zároveň posledního kola. Druhé kolo bychom rádi spustili nejpozději do dvou týdnů. V následujících dnech budeme o podmínkách elektronické aukce informovat uchazeče, kteří si budou moci její průběh nejprve vyzkoušet nanečisto. V tomto kole již bude rozhodovat cena pronájmu.“
V rámci druhého kola proběhne soutěž o ceně formou elektronické aukce. Finanční nabídka bude pro oba vítězné uchazeče závazná a bude zakotvena do smlouvy.
Vybraní uchazeči jsou povinni zahájit provoz 1. ledna 2017, nebude-li sjednáno jinak. Smlouva bude uzavřena na dobu určitou, a to do 31. prosince 2021.
Dvoukolové výběrové řízení bylo vypsáno z důvodu končící smlouvy stávajícím poskytovatelům AAA radiotaxi s.r.o. a FIX, spol. s r.o., a předcházela mu několikaměsíční společná a veřejná diskuze se všemi potenciálními zájemci o účast v tendru tak, aby podmínky řízení byly zcela transparentní, účastníkům srozumitelné a zároveň odpovídající všem současným provozním náležitostem fungování trhu taxislužby.
Kompletní podmínky tendru včetně všech dotazů taxislužeb a odpovědí jsou zveřejněny na webových stránkách Letiště Praha www.prg.aero v Business sekci (více zde).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva