Všechny velkokapacitní tramvaje, které jezdí v ČR, používají tzv. skládaná kola, kompletována z jednotlivých dílů, ve kterých je obruč oddělena od středového disku resp. náboje pryžovými segmenty. Ty slouží zejména k odpružení a tlumení nárazů během jízdy tramvaje, tj. celkovému snížení hladiny hluku. Skládaná kola se poprvé objevila už u typu tramvaje T1 vyráběné v 50. letech v Tatře Smíchov. Výrobě obručí pro tramvajová kola se věnuje také Pražská strojírna. Jejich produkce je však možná pouze s pomocí speciálního soustruhu, který je schopný složitý proces výroby zvládnout. Vertikální soustruhy série VSC se díky specifické konstrukci stroje řadí mezi nejlepší svého druhu. Jsou velmi univerzální, tuhé, přesné a mají velmi dlouhou životnost. Díky nedávné investici do vertikálního soustruhu VSC může Pražská strojírna nově vyrábět obruče pro tramvajová kola všech typů vozů (s výjimkou T6) a monobloky. Tento karusel zvládá operace vnitřního i vnějšího soustružení, frézování, vrtání, gravírování a výrobu závitů.
„Pro firmu je vždy příznivější, když může mít výrobce důležitých součástek v rámci svého vlastního podniku. Těší nás tedy, že se dodavatelem obručí tramvajových kol pro Prahu stáváme právě my. Vertikální soustruh VSC 1050 M+C 2ATC je absolutní špičkou. Jeho řídicí systém značky Siemens nabízí mnoho funkcí, dobře dostupný servis a jednoduché ovládání. Veškerá hlášení systému jsou navíc v češtině. Od firmy TDZ Turn jsme jej pořídili za necelých 9 milionů korun,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva