Česká televize uzavírá první kapitolu vysílání nového formátu televizního cyklu Nevinné lži a cyklu autorských dokumentů Český žurnál.
reklama
Oba pořady se zapsaly do historie programu České televize. Cyklus televizních filmů Nevinné lži nabídl divákům Jedničky novou podobu původní dramatické tvorby a sklidil mimořádný divácký ohlas: sedm z jeho osmi dílů se stalo nejsledovanějším pořadem nedělního večera na všech TV. Cyklus autorských dokumentů Český žurnál nabídl osobité pohledy na události loňského roku a vyvolal živé diskuze. V obou cyklech chce Česká televize pokračovat.
Cyklus Nevinné lži opanoval nedělní obrazovky po 20 hodině. Osm dílů cyklu sledovalo na ČT1 v průměru 1 milion 251 tisíc dospělých diváků při podílu na publiku 28,85 %. Sedm z osmi dílů cyklu se tak stalo nejúspěšnějším nedělním pořadem na všech TV po 20. hodině. Cyklus autorských snímků Český žurnál nabídl provokativní reflexi mediálně významných událostí roku 2012.
„Nedělní cykly Nevinné lži a Český žurnál byly stěžejními pořady jarního programového schématu. Každý oslovil jinou diváckou skupinu: Nevinné lži divákovi nabídly atraktivní a neotřelou dramatiku na nedělní večer, Český žurnál vyvolal diskuze a svou osobitostí a exkluzivitou podtrhl charakter Dvojky. Oba cykly nabízejí to nejlepší ze současné původní dramatické i dokumentární tvorby a Česká televize v nich bude pokračovat,“ hodnotí oba cykly ředitel programu České televize Milan Fridrich.
Nevinné lži získaly kromě vysoké sledovanosti i dobré známky spokojenosti diváků. Prvních šest dílů, které Česká televize zatím stačila změřit, ocenili diváci na škále 1 – 10 průměrnou známkou 8,4. „Z průzkumu diváckého zájmu také vyplynulo, že typickým divákem Nevinných lží byli diváci starší 30 let a diváci s vysokoškolským a středoškolským vzděláním,“ vysvětluje Renata Týmová vedoucí Výzkumu programu a auditoria České televize. „Z hlediska podílu na publiku byl nejúspěšnějším dílem Druhý dech, který sledoval téměř každý třetí dospělý v danou dobu u televizoru (share 32,20 %) a v absolutních číslech jej vidělo 1 milion 407 tisíc diváků starších 15 let. Z hlediska sledovanosti byl nejúspěšnější druhý díl s názvem Lež má rozbité auto, který sledoval v průměru 1 milion 433 tisíc (share 31,34%) diváků,“ doplňuje Renata Týmová.
V programu České televize se výrazně zapsal také cyklus časosběrných autorských dokumentů Český žurnál. Mladí filmoví dokumentaristé se v něm chápali témat a událostí, které jsou diváci zvyklí vídat zpracovaná spíše od zpravodajců či reportérů. Cyklus nabídl autorské pohledy například na téma soužití s romskou menšinou, do zákulisí přímé volby prezidenta či na příběh Romana Smetany, který se rozhodl přimalovat politikům na billboardech tykadla. „Nejvyšší sledovanost měl úvodní díl s názvem Život a smrt v Tanvaldu, který vidělo v průměru 207 tisíc dospělých (share 4,72 %). Průměrná sledovanost všech dílů byla 158 tisíc diváků starších 15ti let při podílu na publiku 3,61 %. Nadprůměrně pořad vyhledávali muži, vysokoškoláci a diváci starší 60 let,“ vysvětluje Renata Týmová z útvaru Výzkumu programu a auditoria České televize.
Michaela Fričová, tisková mluvčí České televize
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Můžete mi vysvětlit, jak je to možné? To jste jako politici tak neschopní protlačit na vysoká místa politiky, kteří by hájili zájmy Česka? Ono to dost vysvětluje, proč podle mě na mezinárodní scéně zájmy nás Čechů vlastně nikdo pořádně nehájí, a proč se stáváme stále více bezvýznamnou zemí.
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.