Na základě zkušeností ERÚ získaných při řešení podnětů spotřebitelů lze konstatovat, že někteří podomní prodejci energií mají odborná proškolení, jak přesvědčit, nebo přesněji zmanipulovat spotřebitele k uzavření smlouvy o změně dodavatele energií. Využívají nejrůznějších triků, psychologických fíglů a metod, dokonce i zfalšování podpisu spotřebitele.
ERÚ proto upozorňuje na možná rizika spojená s uzavřením smlouvy na dodávky energií dálkovým způsobem, např. telefonicky, nebo mimo pobočky obchodníka s energiemi a důrazně nabádá k dodržování nejvyšší možné míry obezřetnosti. ERÚ v této souvislosti varuje před vpouštěním cizích osob do bytu/domu, i před podpisem zdánlivě nepodstatných písemností, ze kterých může vzejít platně uzavřená smlouva o dodávkách a s tím spojená možnost:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva