Řadě potíží přitom šlo předejít, uvádí Evropské spotřebitelské centrum ČR na Den bezpečnějšího internetu, který letos připadá na 5. února. Při první zkušenosti s prodejcem je klíčové zjistit si, kdo to vlastně je a jaké s ním měli zkušenosti předchozí zákazníci.
Podle statistik agentury Eurostat každý dvacátý Evropan jen těžko v e-shopech hledal informace o zárukách a dalších svých právech. A právě tyto údaje mohou být jedním z ukazatelů důvěryhodnosti prodejce, případně jejich neúplnost či absence může být znakem podvodu.
„Většině špatných zkušeností a vyložených podvodů lze předejít poměrně rychlou kontrolou e-shopu, kde nakupujeme poprvé – podívat se na jméno podnikatele či název společnosti, skutečný kontakt, všeobecné obchodní podmínky a v nich obsažená práva nakupujících. Dobře mohou napovědět ohlasy ostatních uživatelů, které lze najít díky internetovým vyhledávačům,“ uvádí Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra ČR (ESC). Pomoci může také návod na ověření prodejce na webu centra www.evropskyspotrebitel.cz/podvod.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva