FN Brno: Tramvaj přijede k nemocnici za tři roky

14.10.2019 21:14 | Zprávy

Už za tři roky, tedy v roce 2022, přijede k Fakultní nemocnici Brno a do Univerzitního kampusu MU tramvaj. Stavbu dnes zahájili představitelé města Brna v čele s primátorkou JUDr. Markétou Vaňkovou a ředitelem FN Brno MUDR. Romanem Krausem, MBA. Jedná se o investici ve výši 1,4 mld. Kč (v tom dotace z evropských zdrojů 1,157 mld. Kč).

FN Brno: Tramvaj přijede k nemocnici za tři roky
Foto: fnbrno.cz
Popisek: Fakultní nemocnice Brno - logo

„Jen v areálu Bohunice pracuje přibližně čtyři tisíce našich zaměstnanců a je zde lokalizováno zhruba tisíc dvě stě lůžek,“ řekl při zahájení stavby ředitel FN Brno MUDr. Roman Kraus, MBA.

„Stavba má obrovský přínos pro oblast Starého Lískovce a Bohunic, kam denně cestují například studenti Masarykovy univerzity a zaměstnanci i pacienti Fakultní nemocnice Brno. Tento strategický projekt, který výrazně ulehčí přetížené dopravě ve městě, má naši plnou podporu a prioritu,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

„Jedná se o stavbu, která z pohledu MHD nemá v novodobých dějinách Brna obdoby. Projekt je unikátní nejen z hlediska rozsahu a charakteru, ale i objemem finančních prostředků získaných z dotačních titulů. Právě proto jsem rád, že v nás město Brno vložilo důvěru a pověřilo DPMB úkolem stavbu zajistit,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna, a.s., Miloš Havránek.

Stavba tramvajové trati k Univerzitnímu kampusu je jedinečná v několika ohledech. Veškeré smluvní vztahy v rámci projektu jsou založeny na mezinárodních smluvních podmínkách FIDIC (tzv. „Bílá a Žlutá kniha FIDIC“). Jedná se také o jedinou intravilánovou stavbu tunelu pro tramvajovou dopravu na území ČR v posledním desetiletí. Mimořádná je i výše finanční dotace z evropských zdrojů. Při celkových nákladech 1,4 mld. Kč činí 1,157 mld. Kč a pokryje tak 85 procent nákladů. Tramvajová trať bude zprovozněna na konci roku 2022.

Nová trať se od stávající odpojí v uzlu Osová, dále bude vedená hloubeným tunelem pod Mikuláškovým náměstím a vyústí v ulici Netroufalky. Tunel dlouhý 619 metrů povede v hloubce až 9 metrů. Projekt počítá se zřízením dvou nových zastávek Nová Jihlavská (pod zemí) a Nemocnice Bohunice.

Viditelnější práce většího rozsahu budou následovat na jaře 2020, kdy zhotovitelská firma začne s hrubými terénními pracemi a hloubením samotného tunelu. V roce 2021 budou tyto práce pokračovat a přidá se výstavba zastávek, tramvajové trati a trolejového vedení. Rok 2022 pak bude rokem dokončování stavby a technických náležitostí, úpravy okolního terénu, oživování technologií a zkušebního provozu.

Dopravní omezení budou obnášet krátkodobé výluky na trolejbusové trati mezi zastávkami Osová a Nemocnice Bohunice a několikaměsíční výluku na tramvajové trati v úseku Švermova – Starý Lískovec.

Rozšířené informace ZDE

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jiří Strýček byl položen dotaz

Důchodová reforma

Jak vysvětlíte, že SPD je schopné s vládou jednat o důchodech a prý i nějaké jejich návrhy připouští, ale vy se s vládou nedomluvíte? Není problém u vás? A chápu správně, že pokud vyhrajete volby, tak celou reformu, kterou tato vláda schválí zrušíte? A máte za ni už náhradu? Protože když jste byli v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mezi devítku jihočeských středoškoláků rozdělí ČEZ téměř 400 tisíc korun

9:04 Mezi devítku jihočeských středoškoláků rozdělí ČEZ téměř 400 tisíc korun

Až čtyřicet osm tisíc korun za rok získají vybraní jihočeští studenti od společnosti ČEZ. Stipendijn…