„Očekávám tři základní procesy,“ komentuje Kovanda v rozhovoru nadcházející vývoj. „Rozvoj fintechu (on-line bankovních aplikací, robotických služeb – pozn. aut.) bude ještě daleko bouřlivější než nyní. Kamenné banky budou nuceny zefektivňovat své procesy, odejde řada zaměstnanců od nižších pozic až po nejvyšší manažerské posty. Ti všichni budou náhle přebyteční. A dále: Ze strany bank dojde k akvizicím nejúspěšnějších fintechových platforem včetně jejich zaměstnanců a zakladatelů.“ V bankovním sektoru se podle Kovandy čeká poměrně razantní propouštění během let 2018 až 2025.
Banky mají o svých klientech v dnešní době poměrně podrobné informace. Fintech je pro ně příležitostí, aby jich začaly naplno využívat. Uvědomujeme si, co vše se dá vyčíst z našich statusů na sociálních sítích? Lukáš Kovanda to říká otevřeně: „Banky o tom příliš nemluví, ale minimálně některé z nich „šmírují“ své klienty na sociálních sítích, jako je Facebook nebo Twitter. Například „odposlouchávají“ konverzace svých klientů na sociálních sítích. Nebo používají speciální online sledovací nástroje, jež jim umožnují monitorovat stránky, které jejich klient navštíví poté, co opustí vlastní webové stránky dané banky.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva