Pojišťovna Generali se současně ohrazuje proti tvrzení Ministerstva pro místní rozvoj (MMR), že jej o neplatném pojištění CK Majestic Travel informovala „až“ tento týden, jak bylo prezentováno v médiích. Zákon takovou povinnost neukládá. Dozor nad podnikáním je role, která přísluší státu. Vzniklá situace, na kterou opětovně doplácejí především klienti CK, znovu poukazuje na fakt, že zákon z minulého století, který upravuje podnikání v cestovním ruchu, potřebuje změnu. Pojišťovna Generali na to opakovaně upozorňuje již delší dobu.
Podle Štefana Tillingera se zmíněná podnikatelka dopustila protiprávního jednání, protože prodávala zájezdy, aniž by její CK měla platné povinné pojištění proti úpadku. „Pojistná smlouva nikdy nenabyla účinnosti. Z tohoto důvodu jsme také nevystavili pojistku, která potvrzuje uzavření pojistné smlouvy. MMR ani příslušný živnostenský úřad nás neinformovali o udělení koncese. Stejně tak samotná majitelka cestovní kanceláře,“ vysvětlil Tillinger.
Pojišťovna má ze zákona povinnost informovat MMR pouze o zániku pojištění, zhoršujícím se finančním hospodaření (má-li takové informace k dispozici), vzniku pojistné události a výši pojistného plnění. Pouze z vlastní iniciativy pojišťovna Generali informuje MMR i o smlouvách, které nenabyly účinnosti. „Sami jsme si interně stanovili šestiměsíční lhůtu, ve které MMR informujeme i o smlouvách, které nenabyly účinnosti, protože časové období pro udělení koncese je různorodé. Někdy to trvá dva měsíce, někdy také pět,“ popisuje Tillinger. „Na základě víkendové reportáže TV Nova jsme tuto informaci ministerstvu sdělili ihned, jakmile to bylo možné,“ dodává.
„Kontrolovat, zda některý subjekt podniká v rozporu se zákonem, přísluší státu, v tomto případě je to věcí MMR. V jeho kompetenci je stejně tak i vydávání a odebírání koncesí k podnikání v cestovním ruchu, ale především je odpovědností tohoto ministerstva úroveň zákona o podnikání v cestovním ruchu. A ten je, jak dokládají krachy cestovních v posledních týdnech, skutečně tristní,“ konstatoval Tillinger. Pojišťovna Generali dlouhodobě upozorňuje na nedokonalou legislativu týkající se cestovního ruchu a na nedostatečnou ochranu zákazníků cestovních kanceláří v případě jejich úpadku či insolvence.
Právě z důvodu zvýšení ochrany klientů přišla pojišťovna Generali na začátku této turistické sezóny s novou službou – připojištěním neuskutečnění zájezdu z důvodu úpadku cestovní kanceláře, které si mohou sjednat sami klienti v rámci cestovního pojištění. V případě krachu cestovní kanceláře mají jistotu, že během dvou týdnů dostanou zpět své peníze. Nová služba pojišťovny Generali má pomoci řešit situaci klientů cestovních kanceláří do té doby, než bude novelizován zákon upravující některé podmínky podnikání v cestovním ruchu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Pojišťovna Generali