24. listopadu bude takto zahájen 31. ročník mezinárodní přehlídky rozhlasové tvorby Prix Bohemia Radio. Při slavnostní příležitosti budou uděleny Ceny Karla Kyncla a Jiřího Ješe, Cena Thálie 2014 za rozhlasový herecký výkon a do Síně slávy bude uvedena osobnost, která spojila svůj život s veřejnoprávním rozhlasem a výrazně se vepsala do jeho dějin. Večer moderují Lucie Výborná a Jan Pokorný, přímý přenos koncertu vysílá ČRo Dvojka a videopřenos můžete sledovat na YouTube a webových stránkách rozhlasových symfoniků socr.rozhlas.cz.
PROGRAM
Písně Jaroslava Ježka a V+W (arr. Jan Kučera)
PŘEDÁNÍ CENY JIŘÍHO JEŠE
Písně z českých předválečných a válečných filmů (arr. Jan Kučera)
PŘEDÁNÍ CENY KARLA KYNCLA
Luboš Fišer: Suita z filmové hudby (arr. Jan Kučera a Varhan O. Bauer)
Ondřej Soukup: Suita z filmové hudby (arr. Lukáš Sommer)
PŘEDÁNÍ CENY THÁLIE 2014 ZA HERECKÝ VÝKON V ROZHLASOVÉ HŘE
Petr Hapka: Suita z filmové hudby (arr. Jan Kučera)
premiéra k autorovým 70. narozeninám
UVEDENÍ DO SÍNĚ SLÁVY ČESKÉHO ROZHLASU
Písně z českých muzikálových filmů (arr. Jan Kučera)
Jan Kučera, dirigent
Barbora Perná, soprán
Lucie Výborná, Jan Pokorný, moderace
SMETANOVA SÍŇ OBECNÍHO DOMU, PONDĚLÍ 24. LISTOPADU V 19.30 HODIN
Přímý přenos koncertu vysílá ČRo Dvojka, videopřenos sledujte na YouTube.
Rozhovor s Janem Kučerou
(text otištěn v rubrice Radioraport Týdeníku Rozhlas ze dne 18. 11. 2014)
V cyklu SOČRu s podtitulem „Nové horizonty“ figurovalo vaše jméno už na prvním koncertu, kdy v premiéře zazněla skladba pro big band a symfonický orchestr Tokyo Pulsing. Čekal jste tak vřelé přijetí?
My skladatelé jsme všichni na svá díla trochu ješitní, proto přiznávám, že mě ohlas moc mile překvapil. Nebývá zvykem, aby po premiéře soudobé symfonické skladby publikum volalo „Bravo“. Po dlouhých dnech strávených o samotě nad tvorbou partitury je to nejhezčí odměna. Děkuji tímto všem, v čele s kolegou dirigentem Tomášem Braunerem!
24. listopadu vstoupíte na pódium jako dirigent koncertu sestaveného z filmových melodií českých a československých snímků. Na programu je vícero aranží z vaší dílny. Některé jsou starší, naopak úpravy filmových melodií Petra Hapky, letošního sedmdesátníka, zazní v premiéře. Jak a proč vznikly?
Při jednom setkání jsem Petrovi sdělil svůj záměr napsat symfonickou suitu z jeho filmové hudby. (Je až s podivem, že jako jeden z klasiků českého filmu takovou úpravu doposud neměl.) Z nápadu byl nadšen a navrhl mi některé tituly, které by mohla suita obsahovat. Výsledný tvar je mojí poklonou jeho hudbě.
Českou filmovou hudbu provádíte s orchestry pravidelně, ať už originální partitury či různé úpravy. Dokázal byste vyjádřit, v čem je Hapkova hudba k filmům ojedinělá?
Petr je mistrem melodické jednoduchosti v tom nejlepším smyslu slova. Jeho hudba je spíš pudová než složitě vymyšlená a vykonstruovaná, emoční aspekt je to nejdůležitější, vše se mu podřizuje. Podle toho Hapku vždy bezpečně poznáte.
Máte před sebou nějaký další zajímavý projekt, spjatý se stříbrným plátnem?
Spíše s divadlem. V listopadu má premiéru už pátá hra, ke které jsem složil hudbu pro Divadlo Na Jezerce, Generálka od Jiřího Hubače. Stále skvělá Jiřina Bohdalová a Radek Holub v ní zpívají jednu moji píseň. Zároveň vyjde CD s výhradně mojí hudbou pro toto divadlo, z čehož mám přirozeně velkou radost.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva