Horská služba: Rozmáhá se nám tady takový nešvar

30.12.2022 16:59 | Tisková zpráva

Nejedná se o nešvar, ale o bezpečnostní funkce některých elektronických zařízení. Výrobci osobní elektroniky, (mobilní telefony, chytré náramky, chytré hodinky atd.) se předhánějí v poskytování bezpečnostních funkcí a aplikací pro svoje uživatele.

Horská služba: Rozmáhá se nám tady takový nešvar
Foto: Horská služba
Popisek: Horská služba, logo

Již jsme si jako záchranáři zvykli na E-Call v autě, který automaticky odešle nouzovou zprávu v případě nehody, ale to, s čím jsme se setkali v poslední době je poněkud problematičtější. 

Majitelé mnoha moderních zařízení známých a hojně užívaných výrobců mají k dispozici obdobnou funkci, která hlídá jejich bezpečí v případě pádu. Bohužel tato zařízení občas vyhodnotí ne zcela správně naléhavost situace a problém pro záchranáře všech složek IZS je na světě.

Jako příklad uvedu lehký pád bez následků a bez poranění lyžaře v Janských Lázních. Turista pokračoval, po oprášení od sněhu, dále ve svém lyžování a ani netušil, že se spustil řetězec záchranných činností. Bezpečnostní systém v jeho elektronickém zařízení vyhodnotil situaci jako nouzovou a odeslal záchranářům zprávu. Majitel zařízení nereagoval na zpětná volání a tudíž se rozběhla záchranná akce s popisem . „Dopravní nehoda nikdo nekomunikuje“. Další pikanterií v příběhu je okamžitá reakce novinářů. Nějaký všímavý turista okamžitě oslovil média, že se asi stalo něco strašného, protože záchranáři jezdí po sjezdovce tam a zpět. Ano jezdili a hledali „poraněnou“ osobu.

Majitelé a provozovatelé těchto zařízení, prosíme Vás o spolupráci.  Správné nastavení parametrů v zařízení zamezí, nebo alespoň omezí, odesílání náhodných výzev.

Zároveň si dovolujeme požádat všechny oznamovatele nehod, aby reagovali na zpětná volání záchranářů. „ Záchranáři HS Vám volají zpět z dispečerských telefonů a tudíž se nezobrazují čísla jako tísňová a nebo přímo adresná od HS. Pokud jste nehodu, pohřešování, nebo úraz nahlašovali na číslo +4201210 nebo 155, prosím očekávejte příchozí hovor.“

Děkujeme a přejeme Vám všem mnoho krásných zážitků, hodně štěstí, zdraví a radosti v roce 2023.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo zdravotnictví: Novela zákona umožní studentům pracovat dříve v nemocnicích

19:15 Ministerstvo zdravotnictví: Novela zákona umožní studentům pracovat dříve v nemocnicích

Ministerstvo zdravotnictví navrhuje umožnit studentům vybraných zdravotnických oborů dřívější nástup…