Hospodářská komora: Vláda připravila podnikatelsky vstřícný program

11.11.2021 15:44 | Tisková zpráva

Program vznikající koaliční vlády je pro podnikatele vstřícný. Shodli se na tom členové Prezidia Hospodářské komory, kteří oceňují mj. to, že nový kabinet vyslyšel řadu z 34 doporučení nové vládě, která Hospodářská komora formulovala na letošním sněmu. Nová vláda naopak ve svém programu na další čtyři roky nezohlednila sektor zahraničního ani domácího obchodu, služeb a cestovního ruchu. Problematická zůstává také otázka stavebního zákona, nejasná je oblast ekonomické diplomacie, podpora řemesel i důchodová reforma. Z programu vlády totiž není jasné, jakým směrem se chce koalice vydat.

Hospodářská komora: Vláda připravila podnikatelsky vstřícný program
Foto: HK ČR
Popisek: Hospodářská komora České republiky

Prezidium Hospodářské komory oceňuje, že koaliční vláda v programu zohlednila doporučení Komory snížit odvody na sociální zabezpečení o dva procentní body. Právě odvodová zátěž patří v ČR dlouhodobě k nejvyšším mezi státy OECD.

„Dalším důležitým bodem je i zvýšení limitu pro povinnou registraci k DPH z 1 na 2 miliony korun, které je důležité z pohledu snižování administrativní zátěže, nebo plán valorizace minimální mzdy. Nezaznamenali jsme ale některá další opatření, která měla ulevit drobným podnikatelům i státu od byrokracie. Příkladem je zvýšení limitu pro paušální daň OSVČ z 1 na 2 miliony korun,“ říká prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý.

Dopravní infrastruktura

Komora vnímá rozhodnutí nastupující politické reprezentace, která chystá změny nového stavebního zákona. Ale v případě, že vláda a parlament přistoupí k jeho úpravě, mělo by v něm zůstat co nejvíce prvků vedoucích ke zrychlení povolování staveb, k digitalizaci, koncentraci rozhodování a zkrácení lhůt. „To je stěžejní jak z hlediska dostupnějšího bydlení a efektivnější bytové výstavby, tak z pohledu dopravních projektů,“ upozorňuje viceprezident Hospodářské komory Michal Štefl.

Hospodářská komora vítá, že jednou z vládních priorit bude rozvoj vysokorychlostních železničních tratí, kterou dosluhující vláda poměrně efektivně rozjela. Stejně tak vítá závazek budoucího kabinetu budovat klíčové dálniční tahy jako pražský okruh, dálnici D35 nebo dokončení D1. „Je nicméně také pravdou, že rozvoj dopravní infrastruktury byl mantrou všech porevolučních vlád. Přesto dosud není naše dálniční síť ani zdaleka hotová. V době, kdy nás okolní státy v rychlosti výstavby dlouhodobě překonávají, nemůžeme zůstat jen u slibů. Vedle zmíněných úseků považuji za klíčové vyřešení dálničního spojení s Rakouskem, které zatím chybí jak v jižních Čechách, tak na jihu Moravy,“ dodává Štefl.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. et Ing. Miloš Nový byl položen dotaz

Které daně?

Které daně jste konkrétně snížili?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

AOPK ČR: Sokol stěhovavý se po sedmdesáti letech vrací do CHKO Žďárské vrchy

13:33 AOPK ČR: Sokol stěhovavý se po sedmdesáti letech vrací do CHKO Žďárské vrchy

Po několika desetiletích se do chráněné krajinné oblasti Žďárské vrchy vrací sokol stěhovavý, jeden …