„Chtěl bych nastoupit do autobusu ve Středočeském kraji, zaplatit bezkontaktně za jízdenku, nechat se odvézt do Prahy, kde bych přesedl na metro nebo tramvaj, a dostal se až do své kanceláře,“ představil zdánlivě jednoduchou vizi cestování po městě český europoslanec Pavel Telička. Spolu s logistickými centry blízko centra, zásobováním elektromobily a odstavnými parkovišti v blízkosti stanic metra by to podle něj odradilo spoustu lidí od dojíždění do města automobily.
„V dopravě vzniká řada inovací. Problém je, že se však jen málokdy stanou masově využívanými,“ uvádí Magda Kopczynska z Generálního ředitelství pro mobilitu a dopravu Evropské komise, které setkání urbanistů a dopravních expertů do Prahy svolalo. „Proto jsme tu, abychom propojovali města a firmy, nacházeli řešení, které se budou opravdu realizovat.“
V maďarském Szegedu například dopravní podnik zavádí trolejbusy na baterie, slovinský Maribor představil bezkontaktní platby na palubě autobusů. Ředitel berlínské agentury pro elektromobilitu Gernot Lobenberg se zase netají tím, že by chtěl místní odradit od vlastnictví automobilů. Alternativu vidí ve veřejné dopravě, sdílení aut, nebo třeba cyklistice, aby se Berlín do roku 2050 stal uhlíkově neutrální. Postupně proto například zahájí obměnu klasických autobusů za elektrické.
„V současné době Praha připravuje nový Plán udržitelné mobility,“ uvedl mluvčí IPR Praha Adam Švejda. „Tento seminář nabídl nám nabídl řadu inovativních řešení, které bychom mohli do připravovaného plánu zahrnout,“ dodal.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva