Podle právě zveřejněných údajů Českého statistického úřadu přijelo v roce 2022 do jižních Čech téměř 1,5 milionu hostů. „Vracíme se na předcovidová čísla, dokonce jsme přivítali více domácích turistů, než v roce 2019,“ říká jihočeský hejtman Martin Kuba. „Potvrzují nejen sílu značky Jižní Čechy, ale také dobré jméno, oblibu a důvěryhodnost našeho regionu mezi návštěvníky. Z ekonomického pohledu je zároveň velmi důležité, že v součtu strávili turisté u nás na jihu více než čtyři miliony nocí. Poměrně jednoduchým propočtem dospíváme k tomu, že cestovní ruch je tak naprosto zásadním jihočeským průmyslovým odvětvím.“
Další dobrou zprávou pro jihočeské podnikatele je, že se začínají vracet zahraniční návštěvníci zejména ze sousedních zemí. „Ve srovnání s rokem 2021 máme trojnásobný nárůst turistů z Německa, Rakouska a Nizozemí, dvojnásobně se zvedl počet návštěvníků z Polska a Slovenska,“ upřesňuje náměstek hejtmana František Talíř. „Nově se také zaměřujeme například na propagaci svatebních míst v jižních Čechách nebo na poutní turismus. Naším cílem je, aby lidé u nás v kraji prožili nezapomenutelné chvíle a rádi se k nám vraceli.“
„Protikladem tohoto optimistického trendu jsou stále ještě počty návštěvníků z Asie. V roce 2019 jich přijelo více než čtvrt milionu, vloni celkově čtrnáctkrát méně. U zmíněných údajů musíme brát v úvahu, že statistický úřad vychází z čísel platných pro hromadná ubytovací zařízení, to znamená zařízení minimálně s pěti pokoji nebo deseti lůžky,“ doplňuje Petr Soukup, ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR). „Další významnou nezapočítanou skupinou jsou návštěvníci, kteří přespávají v soukromých chalupách nebo menších penzionech.“
Kampaně pro domácí i zahraniční klientelu JCCR plánuje s několikaměsíčním předstihem, průběžně ale také přichází s netradičními novinkami, jako je například kompletní seznam více než stovek jihočeských rozhleden a vyhlídek. „Velmi pozitivní odezvu máme také na novou webovou stránku www.jiznicechy.cz (ZDE), kde naprosto přehledně přinášíme stovky tipů a pozvánek,“ přibližuje Petr Soukup.
Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) je organizace zřízená Jihočeským krajem k výkonu funkce destinačního managementu pro region jižní Čechy. Hlavním cílem je realizace projektů zaměřených na rozvoj turistické nabídky a prezentace regionu jako turisticky atraktivní destinace v tuzemsku i zahraničí. Tvoří produktové linie a zajišťuje vydávání tištěných propagačních materiálů. JCCR je provozovatelem Informačního systému cestovního ruchu Jihočeského kraje ZDE. JCCR koordinuje činnost turistických oblastí na území Jihočeského kraje, spolupracuje s městy a obcemi, infocentry a subjekty cestovního ruchu z veřejného i soukromého sektoru. Úzce spolupracuje s agenturou CzechTourism, včetně jejích zahraničních zastoupení, komunikuje a spolupracuje se zahraničními partnery při tvorbě a realizaci přeshraničních projektů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva