JCCR: Na přípravě koncepce cestovního ruchu se podílí i podnikatelé

16.10.2020 15:16 | Zprávy

Přes eskalující koronavirovou krizi je třeba myslet na budoucnost. A přesně v tomto duchu v současné době vrcholí na půdě Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR) příprava Koncepce rozvoje cestovního ruchu v Jihočeském kraji pro období let 2021 – 2030. Nabídka turismu na jihu Čech by podle ní měla být do deseti let SMART. Moderní, efektivní, hravá, a hlavně chytrá a inovativní.

JCCR: Na přípravě koncepce cestovního ruchu se podílí i podnikatelé
Foto: JCCR
Popisek: Jihočeská centrála cestovního ruchu - logo

Součástí nově připravované koncepce bude mimo jiné investiční strategie, která pro následující desetiletí určí hlavní investiční priority v oblasti turismu. „Chceme-li obstát v konkurenci, i v budoucnosti, musíme investovat. Investovat smysluplně, cíleně a plánovaně. A rozhodně ne málo. V desetiletém výhledu se pohybujeme v řádu miliard korun. V této souvislosti je ovšem třeba si uvědomit, cestovní ruch je významným hospodářským odvětvím, které se včetně multiplikačních efektů podílí šesti procenty na tvorbě hrubého domácího produktu a jeho podíl na příjmech státního rozpočtu činí sedm procent,“ uvedl ředitel JCCR Jaromír Polášek.

Z údajů agentury CzechTourism a expertní společnosti Krokem vyplývá, že v roce 2018 utratili turisté v ČR celkem zhruba 300 miliard korun, loni 315 miliard. V multiplikaci více než 600 miliard, loni cca 625 miliard. Celkové přínosy pro veřejné rozpočty, tedy státní rozpočet, zdravotní pojišťovny, rozpočty krajů, měst a obcí, dosáhly v roce 2018 zhruba 120 miliard, loni 125 miliard korun. Z cestovního ruchu v Jihočeském kraji směřovalo za uplynulé dva roky do veřejných rozpočtů dvakrát téměř 10 miliard korun, celkem tedy bezmála 20 miliard korun. V Jihočeském kraji je v přímé vazbě na turismus zaměstnáno přibližně 25 tisíc lidí.

grafika

V plném proudu je nyní druhá, finální fáze příprav koncepce. V polovině září se v Hluboké nad Vltavou uskutečnilo první pracovní setkání s pěti desítkami pracovníků v cestovním ruchu, především podnikateli. Ubytovatelé, hoteliéři, cestovní kanceláře, zástupci půjčoven sportovního či turistického vybavení a další. „S podnikateli byl zahájen sběr podkladů formou dotazníkového šetření, ostatní účastníci byli rozděleni do čtyř skupin, ve kterých na základě podkladů z turistických oblastí finalizovali SWOT analýzu. Následovala prezentace upravené verze návrhové části, kde měli všichni možnost stanovit k jednotlivým aktivitám priority,“ sdělila manažerka JCCR pro koncepci cestovního ruchu v Jihočeském kraji 2021+ Monika Smetanová.

Tímto bylo spuštěno dotazníkové šetření s podnikateli, které bude dále probíhat formou strukturovaných rozhovorů prostřednictvím zaměstnanců JCCR – produktových manažerů pracujících v terénu v turistických oblastech. „Produktoví manažeři budou pro tyto rozhovory vybírat podnikatelské subjekty mezi partnery destinačních managementů a mezi dobře hodnocenými subjekty svými zákazníky, k čemuž poslouží hodnocení na serverech jako například booking, tripadvisor a další,“ doplnila Smetanová s tím, že další odborné setkání se ve spolupráci s Jihočeskou hospodářskou komorou (JHK) 21. října, vzhledem k stávající situaci online formou. Materiálem se budou zabývat i další oborové organizace působící na jihu Čech, například Jihočeská univerzita, Asociace turistických center ČR, Asociace hotelů a restaurací ČR a další. Pak bude koncepce předložena Radě a Zastupitelstvu Jihočeského kraje.

Jižní Čechy se stávají láskou na celý život…

Připravovaná koncepce obsahuje čtyři základní strategické cíle: Posílení konkurenceschopnosti značky jižní Čechy. Stabilizaci systému řízení cestovního ruchu v Jihočeském kraji. Konsolidaci hospodářského přínosu cestovního ruchu pro Jihočeský kraj. Efektivní investice do infrastruktury cestovního ruchu a nových smart trendů. Součástí čtvrtého cíle jsou nejen investice do rozvoje infrastruktury cestovního ruchu, ale i do podpory inovací a digitalizace.

Strategická vize v současné fázi připomínkování zní: Jižní Čechy jsou oblastí klidu a pohody, kam se lidé rádi vrací za přátelskou atmosférou, kvalitními službami cestovního ruchu a rozmanitou přírodou. Jihočeská odborná i laická veřejnost si uvědomuje vysoký potenciál cestovního ruchu regionu, je pravidelně vzdělávána, informována a vystupuje vůči návštěvníkům pozitivně. Jižní Čechy jsou finančně stabilním a dlouhodobě udržitelným regionem, nabídka je profesionální, originální a ohleduplná k přírodním zdrojům. Marketing a způsoby komunikace s návštěvníkem ze strany krajské organizace a oblastních organizací destinačního managementu jsou inovativní a smart. Na přírodní a kulturní památky bohaté jižní Čechy se stávají láskou na celý život…

Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) je organizace zřízená Jihočeským krajem k výkonu funkce destinačního managementu pro region jižní Čechy. Hlavním cílem je realizace projektů zaměřených na rozvoj turistické nabídky a prezentace regionu jako turisticky atraktivní destinace v tuzemsku i zahraničí. Tvoří produktové linie a zajišťuje vydávání tištěných propagačních materiálů. JCCR je provozovatelem Informačního Systému Cestovního Ruchu Jihočeského kraje na www.jiznicechy.cz. JCCR koordinuje činnost turistických oblastí na území Jihočeského kraje, spolupracuje s oborovými organizacemi, univerzitami a prostřednictvím oblastních DMO s městy a obcemi, infocentry a subjekty cestovního ruchu z veřejného i soukromého sektoru. Úzce spolupracuje s agenturou CzechTourism, včetně jejích zahraničních zastoupen. Komunikuje a spolupracuje se svými zahraničními partnery při tvorbě a realizaci přeshraničních projektů.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

odchod do důchodu

Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pražská strojírna: Tramvaje se vrátily na trať ze Strossmayerova náměstí k Nádraží Holešovice

20:11 Pražská strojírna: Tramvaje se vrátily na trať ze Strossmayerova náměstí k Nádraží Holešovice

Rekonstrukce tramvajového trojúhelníku Výstaviště a tramvajové trati v ulici Dukelských hrdinů je do…