JCCR: Nebuď Šrot, vyzývá projekt Jedu vodu před záplavou odpadků

12.06.2017 12:28 | Zprávy

Pro letošní sezonu připravili organizátoři projektu Jedu vodu, jehož partnerem je Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR), zajímavé novinky. Premiéru bude mít „Šrot“. Fiktivní postava vodáka „záporáka“ má návštěvníkům řeky připomenout základní pravidla chování v přírodě při sjíždění řeky. Nezvladatelný Šrot řádí jako smyslů zbavený, obtěžuje a znečišťuje své okolí.

JCCR: Nebuď Šrot, vyzývá projekt Jedu vodu před záplavou odpadků
Foto: JCCR
Popisek: Jihočeská centrála cestovního ruchu - logo

„Naším cílem je zábavnou formou upozornit na některé nešvary, které bohužel pobyt na řece někdy doprovázejí. Budeme rádi, když si počínání Šrota všimnou děti. Chceme, aby pochopily a odsoudily jeho chování a přirozenou cestou získávaly správný vztah k vodácké turistice. Bez zbytečné represe, zákazů, kontrol a pokut,“ řekl jeden z trojice autorů a realizátorů projektu Jedu vodu Martin Pavljuk.

Kvůli chování už mají problémy vodáci v některých zemích. Například ve Francii prohledává policie lodě kvůli alkoholu. Při jeho zjištění následují tvrdé a nekompromisní tresty. Množí se i zákazy splouvání odpůrci vodácké turistiky dostávají další trumfy do rukou.

„Hlavním obsahem naší činnosti je podpora a rozvoj cestovního ruchu v regionu. Proto chceme, aby se u nás cítili všichni pohodově. Čistá příroda, klid a pořádek, je toho úplným základem. Dáváme přednost prevenci před represí, která by pohodové dovolené u nádherné Vltavy určitě neprospěla. Věříme, že Šrot přispěje k větší kázni vodáků ve vztahu k přírodě a maximální ohleduplnosti k ostatním turistům,“ zdůraznil ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek.

Šrotovo „řádění“ uvidí vodáci na originálních přírodních billboardech vyrobených ve spolupráci s Lesy České republiky. Každý z motivů bude ukazovat na některý z jeho nešvarů. Je hlučný, bezohledný, táboří, kde se mu zamane. Pohrdá záchrannou vestou. Nic mu není svaté. Prostě škodí, kde může, i když někdy možná i trochu nechtěně z pouhého pocitu bezstarostnosti.

„Šrot se objeví hlavně na dřevěných billboardech kolem řeky, takže s tím zpestří plavbu. Obrázky s ním umístíme i v našich partnerských kempech a na dalších místech,“ doplnil Pavljuk a poznamenal, že se Šrotem se potkají už vodáci, kteří budou cestovat na start plavby. Šrot je bude doprovázet v Jihočeském vodáckém autobusu, představí se ve vlacích a na příjezdových silnicích.

Program Jedu vodu je z části financován ze záloh na vratné kelímky, kterými organizátoři zamezují využívání jednorázových kelímků. Těch už loni kolem řeky notně ubylo. A vratné kelímky se na březích neválejí. „Věříme, že si vodáci letos se Šrotem užijí legraci. A že se hlavně nebudou chovat jako on,“ konstatoval Pavljuk.

Zálohované vratné kelímky, které se staly symbolem projektu Jedu vodu, letos získají nový design a na trase mezi Vyšším Brodem a Boršovem nad Vltavou přibudou místa, kde si je budou moci vodáci za padesátikorunovou zálohu obstarat. I v letošním roce budou mít vodáci u nejnebezpečnějších jezů k dispozici zdravotnickou první pomoc.

„Projekt Jedu vodu zapadá do strategie podpory a propagace čistého turistického ruchu v regionu a sám o sobě plní hned několik úloh. Přispívá k ochraně životního prostředí v okolí Vltavy, která je velmi cenným přírodním skvostem kraje a současně reprezentuje zkvalitňování služeb pro turisty v regionu,“ konstatoval Polášek.

Projekt Jedu vodu na Vltavě realizuje skupina tří podnikatelů. Zaměřila se na zavedení vratných kelímků na nápoje, větší čistotu kolem řeky a zdravotnickou pomoc vodákům. Akci podporuje Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR), Povodí Vltavy, radnice v Rožmberku nad Vltavou, Větřní a v Boršově, Český červený kříž a další subjekty. Pozitivně reagují majitelé či provozovatelé občerstvení či kempů, kteří se podílejí na výdeji i odběru vratných kelímků. Organizátoři věří, že jejich počet postupně poroste.

Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) je příspěvkovou organizací zřizovanou Jihočeským krajem, která využívá dotace, příspěvky a granty z nejrůznějších zdrojů na podporu cestovního ruchu, s jejichž pomocí vytváří produkty cestovního ruchu, rozvíjí turistickou infrastrukturu, kulturu v regionu a spolupráci s příhraničními regiony Horního a Dolního Rakouska a Bavorska. JCCR prezentuje region na domácích výstavách a veletrzích cestovního ruchu, provozuje oficiální Informační systém cestovního ruchu Jihočeského kraje a neustále ho rozšiřuje o aktuální data. Hlavním cílem JCCR je realizace projektů zaměřených na rozvoj cestovního ruchu v regionu a prezentaci regionu jako turisticky atraktivní destinace.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Proč jste na navýšení rodičovského příspěvku netlačila víc dřív?

Myslím, když jste byli ve vládě? Myslíte, že teď něco zmůžete? A můžete aspoň říci, když už nejste ve vládě, proč a kdo byl proti navýšení rodičovské pro všechny a ve větší míře, která by zohledňovala inflaci a růst cen?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Soutěž, která má podpořit zájem mladých o řemesla a technické obory

19:39 Hospodářská komora: Soutěž, která má podpořit zájem mladých o řemesla a technické obory

Za účasti ministra školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláše Beka, ministra průmyslu a obchodu Lukáše…