Jihočeská centrála cestovního ruchu: Jižní Čechy - opravdová láska

03.12.2019 22:49 | Zprávy

Do jižních Čech se dá lehce a natrvalo zamilovat. Skoro by se dalo říci, že: Kdo hledá opravdovou lásku, měl by vyrazit do jižních Čech. Kdo sem jednou zavítá, zpravidla se znovu vrací. Alespoň to naznačují statistiky turistické návštěvnosti regionu, které mají dlouhodobě rostoucí trend.

Jihočeská centrála cestovního ruchu: Jižní Čechy - opravdová láska
Foto: JCCR
Popisek: Jihočeská centrála cestovního ruchu - logo

S novým marketingovým tématem seznámili na nedávném setkání v rámci podzimního Gastrofestu v Českých Budějovicích odbornou veřejnost zástupci Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR).

„Pokud někdo řekne: Miluji jižní Čechy, nebo: Do jižních Čech jsem se zamiloval, určitě to není fráze ani klišé. Mít rád, či milovat region, místo, oblast, kde je mi dobře a kde se mi líbí, na které mám hezké vzpomínky a kam se rád vracím, je zcela normální. Proto jsme se rozhodli stávající úspěšné a prověřené marketingové téma Jižní Čechy Pohodové významově posunout od pohody až k opravdové lásce,“ uvedl ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek.

Statistiky a průzkumy totiž dokládají, že řada návštěvníků se do jižních Čech skutečně opakovaně vrací. A to jak turisté z různých částí České republiky, zejména Prahy a středních Čech, tak i cizinci. Například ve třetím čtvrtletí letošního roku činil počet přespání v regionu téměř 2,3 miliónu, což Jihočeský kraj zařadilo v četnosti noclehů na druhé místo za hlavní město Prahu.

Nové téma se stane součástí aktualizované koncepce JCCR v oblasti propagace, rozvoje a podpory příjezdového cestovního ruchu. Tu chce centrála podle Poláška řešit v horizontu let 2021 – 2030, tak aby byly časovány v souladu s koncepcí České republiky, která bude zpracována právě pro zmíněné období. „Budovat souběžnou kolej vedle hlavní trasy je nesmyslné a samozřejmě i ekonomicky nevýhodné,“ poznamenal Polášek.

Se zástupci turistických oblastí, měst a obcí, manažery destinačních managementů, hoteliéry a poskytovateli dalších služeb v regionu i za jeho hranicemi, se JCCR setkává již pravidelně. První podobné setkání, jehož cílem je informovat odbornou veřejnost o aktivitách, plánech a strategických záměrech JCCR se uskutečnilo v roce 2015. Od té doby se koná vždy na jaře a na podzim.

„Tato setkání se ukázala jako nesmírně důležitý zdroj informací. Jednotlivé subjekty se zde detailně seznámí s projekty, akcemi či produkty, které mohou sloužit propagaci jejich vlastních aktivit. Mají rovněž příležitost navázat přímé kontakty se zástupci jednotlivých turistických oblastí, destinačních managementů i konkrétními produktovými manažery centrály, což následně usnadní vzájemnou komunikaci. Získají také podrobné informace, kde a jakým způsobem mohou našim prostřednictvím své služby nabízet a propagovat,“ uvedl ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek.

Jedním z klíčových témat listopadového setkání byla novela zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích platná od 1. ledna příštího roku. Novela, která má mimo jiné podporu Hospodářské komory ČR a Asociace hotelů a restaurací ČR, slučuje ubytovací poplatek s rekreačním a lázeňským v jeden jediný, zpoplatňující krátkodobý pobyt, respektive přenocování, bez ohledu na místo a účel. Poplatek bude nyní moci zavést jakákoli obec, nejen lázeňská či v turistické oblasti, a to pro jakoukoli formu dočasného úplatného ubytování.

„Pro cestovní ruch je velmi dobrou zprávou, že České Budějovice a Český Krumlov již avizovali výběr ubytovacích poplatků, jejich postupný nárůst a záměr část takto získaných prostředků investovat do destinačních managementů jednotlivých turistických oblastí, tedy reinvestovat významný podíl těchto výnosů zpět do podpory a rozvoje turismu v jihočeském regionu,“ zdůraznil Polášek.

JCCR v současné době koordinuje a metodicky vede celkem deset turistických oblastí v regionu. Jsou jimi Turistické oblasti Lipensko, Novohradsko-Doudlebsko, Podkletí, Prácheňsko- Pošumaví, Písecko, Toulava, Třeboňsko, Českobudějovicko-Hlubocko, Česká Kanada a Šumavsko.

Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) je organizací zřízenou Jihočeským krajem k výkonu funkce destinačního managementu pro region jižní Čechy. Jejím hlavním cílem je realizace projektů zaměřených na rozvoj turistické nabídky a prezentace regionu jako turisticky atraktivní destinace v tuzemsku i zahraničí. Tvoří produktové linie a zajišťuje vydávání tištěných propagačních materiálů. JCCR je provozovatelem Informačního Systému Cestovního Ruchu Jihočeského kraje na www.jiznicechy.cz. JCCR koordinuje činnost turistických oblastí na území Jihočeského kraje, spolupracuje s městy a obcemi, infocentry a subjekty cestovního ruchu z veřejného i soukromého sektoru. Úzce spolupracuje s agenturou CzechTourism, včetně jejích zahraničních zastoupení a komunikuje a spolupracuje se zahraničními partnery při tvorbě a realizaci přeshraničních projektů.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jaroslav Faltýnek byl položen dotaz

Děláte ve sněmovně vůbec něco?

Dobrý den, zajímalo by mě, co jako poslanec děláte, že o vás není vůbec slyšet? Ani nikde v televizi jsem vás dlouho neviděl, nečetl s vámi žádný rozhovor. Přijde mi, že vás Babiš nechal kandidovat jen proto, aby vám zajistil dobře placené místo, ale jakoby vám zakázal, abyste se po vašem skandálu v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Praha vyhradí pro příští rok 43 milionů na projekty ke zlepšení stavu životního prostředí

13:28 MHMP: Praha vyhradí pro příští rok 43 milionů na projekty ke zlepšení stavu životního prostředí

Pražští radní schválili vyhlášení programu na podporu projektů ke zlepšení stavu životního prostředí…