S novým marketingovým tématem seznámili na nedávném setkání v rámci podzimního Gastrofestu v Českých Budějovicích odbornou veřejnost zástupci Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR).
„Pokud někdo řekne: Miluji jižní Čechy, nebo: Do jižních Čech jsem se zamiloval, určitě to není fráze ani klišé. Mít rád, či milovat region, místo, oblast, kde je mi dobře a kde se mi líbí, na které mám hezké vzpomínky a kam se rád vracím, je zcela normální. Proto jsme se rozhodli stávající úspěšné a prověřené marketingové téma Jižní Čechy Pohodové významově posunout od pohody až k opravdové lásce,“ uvedl ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek.
Statistiky a průzkumy totiž dokládají, že řada návštěvníků se do jižních Čech skutečně opakovaně vrací. A to jak turisté z různých částí České republiky, zejména Prahy a středních Čech, tak i cizinci. Například ve třetím čtvrtletí letošního roku činil počet přespání v regionu téměř 2,3 miliónu, což Jihočeský kraj zařadilo v četnosti noclehů na druhé místo za hlavní město Prahu.
Nové téma se stane součástí aktualizované koncepce JCCR v oblasti propagace, rozvoje a podpory příjezdového cestovního ruchu. Tu chce centrála podle Poláška řešit v horizontu let 2021 – 2030, tak aby byly časovány v souladu s koncepcí České republiky, která bude zpracována právě pro zmíněné období. „Budovat souběžnou kolej vedle hlavní trasy je nesmyslné a samozřejmě i ekonomicky nevýhodné,“ poznamenal Polášek.
Se zástupci turistických oblastí, měst a obcí, manažery destinačních managementů, hoteliéry a poskytovateli dalších služeb v regionu i za jeho hranicemi, se JCCR setkává již pravidelně. První podobné setkání, jehož cílem je informovat odbornou veřejnost o aktivitách, plánech a strategických záměrech JCCR se uskutečnilo v roce 2015. Od té doby se koná vždy na jaře a na podzim.
„Tato setkání se ukázala jako nesmírně důležitý zdroj informací. Jednotlivé subjekty se zde detailně seznámí s projekty, akcemi či produkty, které mohou sloužit propagaci jejich vlastních aktivit. Mají rovněž příležitost navázat přímé kontakty se zástupci jednotlivých turistických oblastí, destinačních managementů i konkrétními produktovými manažery centrály, což následně usnadní vzájemnou komunikaci. Získají také podrobné informace, kde a jakým způsobem mohou našim prostřednictvím své služby nabízet a propagovat,“ uvedl ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek.
Jedním z klíčových témat listopadového setkání byla novela zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích platná od 1. ledna příštího roku. Novela, která má mimo jiné podporu Hospodářské komory ČR a Asociace hotelů a restaurací ČR, slučuje ubytovací poplatek s rekreačním a lázeňským v jeden jediný, zpoplatňující krátkodobý pobyt, respektive přenocování, bez ohledu na místo a účel. Poplatek bude nyní moci zavést jakákoli obec, nejen lázeňská či v turistické oblasti, a to pro jakoukoli formu dočasného úplatného ubytování.
„Pro cestovní ruch je velmi dobrou zprávou, že České Budějovice a Český Krumlov již avizovali výběr ubytovacích poplatků, jejich postupný nárůst a záměr část takto získaných prostředků investovat do destinačních managementů jednotlivých turistických oblastí, tedy reinvestovat významný podíl těchto výnosů zpět do podpory a rozvoje turismu v jihočeském regionu,“ zdůraznil Polášek.
JCCR v současné době koordinuje a metodicky vede celkem deset turistických oblastí v regionu. Jsou jimi Turistické oblasti Lipensko, Novohradsko-Doudlebsko, Podkletí, Prácheňsko- Pošumaví, Písecko, Toulava, Třeboňsko, Českobudějovicko-Hlubocko, Česká Kanada a Šumavsko.
Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) je organizací zřízenou Jihočeským krajem k výkonu funkce destinačního managementu pro region jižní Čechy. Jejím hlavním cílem je realizace projektů zaměřených na rozvoj turistické nabídky a prezentace regionu jako turisticky atraktivní destinace v tuzemsku i zahraničí. Tvoří produktové linie a zajišťuje vydávání tištěných propagačních materiálů. JCCR je provozovatelem Informačního Systému Cestovního Ruchu Jihočeského kraje na www.jiznicechy.cz. JCCR koordinuje činnost turistických oblastí na území Jihočeského kraje, spolupracuje s městy a obcemi, infocentry a subjekty cestovního ruchu z veřejného i soukromého sektoru. Úzce spolupracuje s agenturou CzechTourism, včetně jejích zahraničních zastoupení a komunikuje a spolupracuje se zahraničními partnery při tvorbě a realizaci přeshraničních projektů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva