Nový jízdní řád nabídne denně v průměru 6 899 osobních spojů (tj. o 110 vlaků více než v končícím jízdním řádu), které za rok ujedou 121,6 milionu kilometrů (tj. skoro o 900 tisíc kilometrů více než ve stávajícím jízdním řádu). Nový jízdní řád 2016 začne platit v neděli 13. prosince 2015.
TOP 10 novinek Jízdního řádu 2016
-
zrychlení vlaků mezi Prahou a Moravou, např. z Prahy do Brna o 7 minut na 2 hod. 30 min., z Olomouce do Prahy u vlaků EC / IC / Ex o 6 minut na 2 hod. 21 min., z Ostravy-Svinova do Prahy u SC Pendolino o 6 minut na 2 hod. 53 min. (nejrychlejší spojení v historii) a u EC / IC / Ex o 9 minut na 3 hod. 15 min.;
-
rychlejší cesta z Prahy do Vídně, Bratislavy a Budapešti o 10, resp. 11 minut;
-
zkrácení cesty mezi Prahou a Berlínem přibližně o 15 minut, na 4 hod. 30 min.;
-
v kooperaci s PKP IC zdvojnásobení nabídky spojení z České republiky do Varšavy, místo 3 denních párů vlaků jich pojede nově 6;
-
zkrácení cestovní doby mezi Českými Budějovicemi a Prahou o 10 minut na 2 hod. 23 min., cestovní čas vlaku bude srovnatelný s cestou autobusem a v příštích letech bude dále zkracován;
-
nasazení moderních elektrických bezbariérových jednotek InterPanter na rychlíkovou linku R 13 Brno – Břeclav – Otrokovice – Olomouc, během jízdního řádu 2016 také na linku R 19 Praha – Pardubice – Česká Třebová – Svitavy – Blansko – Brno;
-
zavedení přímého spojení Ostravy a střední Moravy s Bratislavou a Budapeští spojem EC Varsovia;
-
zavedení nového nočního spojení z Prahy do Přerova a časného ranního spojení z Přerova do Prahy v kategorii InterCity, s přípojným vlakem EN Chopin v Přerově vytvoří nové noční spojení z Prahy na Zlínsko a velmi časné ranní spojení střední Moravy s Vídní;
-
bude rozšířena nabídka spojení mezi Prahou a Brnem o další expresní spoje;
- rozdělení dálkového ramene Budapešť – Berlín / Hamburk v Praze, což přispěje k lepší kvalitě spojení a vyšší přesnosti vlaků v úsecích Praha – Berlín – Hamburk i Praha – Brno – Budapešť.
Významné změny u mezistátních linek
Rakousko
Rozsah dopravy mezi Českou republikou a Rakouskem se významně nemění. Největší novinkou Jízdního řádu 2016 bude zrychlení cesty railjetem z Prahy do Vídně o 11 minut ze současných 4 hod. 10 min. na nových 3 hod. 59 min. Vlaky budou z Prahy odjíždět o 10 minut později, až v 52. minutu, místo současné 42. minuty. Dvouhodinový interval spojů bude zachován. V opačném směru budou vlaky přijíždět do Prahy o 10 minut dříve. Tedy již 8 minut po celé, zatímco nyní je to až v 18. minutě.
Na spojnici Bohumína, Ostravy a Přerova s Rakouskem zůstávají 3 páry denních a jeden pár nočních vlaků beze změn. Pouze noční spoj EN Chopin pojede od Bohumína na jih Moravy přibližně o čtvrt hodiny později. Díky novému nočnímu expresu z Prahy do Olomouce a Přerova a přestupu na vlak EN Chopin vznikne nové časné ranní spojení ze střední Moravy s odjezdem z Olomouce ve 2:34 a s příjezdem do Vídně v 7:02.
Beze změn bude zachováno také spojení Praha – České Budějovice – Linz.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva