Bude bez přerušení vybírat mýto od začátku roku 2017 až do okamžiku, kdy stát v tendru vybere nového provozovatele, maximálně však na tři roky. Kontrakt za tu dobu může dosáhnout maximální hodnoty 5,269 miliardy korun, v částce je ale kromě provozních nákladů započítána implementace EETS (evropské jednotné mýtné služby) i variabilní rozpočet na nákup nových palubních jednotek nebo na realizaci přechodového plánu. „Co jsme slíbili, to jsme splnili. Vyšli jsme státu maximálně vstříc a ještě jsme nabídli spolu s našimi subdodavateli slevu na provozu mýta ve výši 28 procent,“ zdůrazňuje Karel Feix, generální ředitel Kapsch v České republice. Stát tak může v následujících třech letech ušetřit na provozu až 1,5 miliardy, přitom od kamionů vybere na mýtném dalších třicet miliard korun.
Tvrdá mnohatýdenní jednání mezi expertními skupinami ministerstva dopravy a společnosti Kapsch vedla k vyřešení všech otázek, na které vláda upozorňovala ve svém usnesení a které mohly komplikovat přípravu otevřeného mýtného tendru na mýto od roku 2020. Kapsch nabídnul daňovým poplatníkům výraznou provozní slevu, zavázal se státu urychleně zavést do českého systému unijní nařízení EETS a dohodnul se na plánu případného přechodu mýtného systému na nového provozovatele. Přesně se také definoval rozsah a podoba součinnosti Kapsche při přípravě technologicky neutrálního tendru tak, aby nedošlo k zásahům do budoucích oprávněných zájmů firmy. Dohoda, která se vtělila do dodatků ke stávající smlouvě o dodávce a smlouvě o provozu mýta, zjistila rovněž vyčištění všech právních otázek z minulosti. „Věřím, že veřejnost ocení, jak jsme byli kooperativní a jak moc jsme dokázali, že jsme spolehlivým partnerem státu,“ říká Karel Feix.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva