Péči o cca 4500 km silnic zajišťuje Krajská správa a údržba silnic Vysočiny, její vedení avizuje, že stupňující se zatěžování silniční sítě se podepisuje na zkrácení předpokládané životnosti. „V současné době stojí investice i údržba krajských silnic přibližně 1,4 miliardy korun ročně. V případě, že dojde na vynucené zkrácení životnosti silnic o dva roky, stoupnou náklady na údržbu, podle našich prvních propočtů, přibližně o 150 miliónů ročně,“ informoval ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny Radovan Necid.
Nejvíce vrásek dělají údržbě silnic už několik let transporty vytěženého kůrovcem napadeného dřeva. Zatímco v roce 2016 se množství těžby pohybovalo kolem 1,5 milionu m3, v loňském roce bylo přepraveno po silnicích II. a III. tříd téměř pětkrát více kulatiny. Při průměrném zatížení kamionu 30 tunami hmoty to představuje více než 163 tisíc naložených nákladních aut ročně. Náměstek
Krajské správy a údržby silnic Tomáš Mátl upozorňuje také na případy nevhodně uskladněného dřeva v těsné blízkosti silničních těles, přičemž při manipulaci a nakládce jsou stále častěji poškozovány krajnice komunikací nebo dřevo končí v příkopech, kde se materiál stává překážkou pro odtok vody při přívalových deštích. Ve stavební sezóně jsou navíc silnice II., ale i některé silnice III. tříd zatíženy transportem obrovského množství stavebního materiálu na opravy dálnice D1.
Krajská správa využívá pro financování modernizace, údržby a oprav peníze rozpočtované Krajem Vysočina popř. Státním fondem dopravní infrastruktury. Velké investice dotované evropskou unií, např. stavby ochvatů, realizuje většinou přímo Kraj Vysočina.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva