Při aktualizaci Zásad územního rozvoje Karlovarského kraje se totiž ukázalo, že původněplánovaná trasa je pro některé obce, firmy, spolky i jednotlivce nyní nepřijatelná a že zpochybňují navržené a už dříve schválené dopravní koridory. Nová studie bude vznikat do roku 2018. Přinést má koncepci silniční dopravy v oblasti Karlových Varů a v širším okolí krajského města. Letos se začne výběrovým řízením na zpracovatele a zahájením prací na variantách návrhové části.
„Chceme nyní s předstihem nejméně osmi let zjistit a připravit optimální alternativní trasu obchvatu Karlových Varů, aby lépe vyhovovala současné situaci a mohlo se s ní reálně počítat v územních plánech. Dopravní toky se totiž postupně mění a zahušťují. Průtah Karlovými Vary nebude časem kapacitně stačit v souvislosti s budováním průmyslových zón, výstavbou dálnice D6 a s napojením na německou dálniční síť. Musíme být na tento stav připraveni,“ řekl náměstek hejtmana Jakub Pánik.
Odborníci jsou si vědomi, že uvnitř širší oblasti Karlových Varů bude velmi komplikované najít alternativu k variantě obchvatu zanesené do Zásad územního rozvoje Karlovarského kraje. Znovu se však pokusí prověřit a s dotčenými subjekty projednat všechny možnosti náhradního vedení trasy. Změnu původní koncepce si v okolí Karlových Varů vynucují nejen investice z posledních let, ale i rozšiřující se osídlení, ochrana nerostných surovin, ochrana životního prostředí. Výsledkem je jev, který by se dal z angličtiny přeložit do věty „nikdy ne na mém dvorku“. Vedení důležitých páteřních komunikací nutných pro průjezdnost celé oblasti je odmítáno, protože by obtěžovalo nejbližší sousedy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva